Suplemen Untuk Wanita Hamil Dan Bayi Dalam Kandungan

Friday, May 31, 2019
Alhamdulillah dapat berkongsi lagi di alam maya ni.

Semasa hamil anak pertama dulu, tak pandai sangat dan tak cukup ilmu. Kak Feni terlalu percayakan cakap-cakap orang dan akhirnya terpaksa masuk wad sebab badan dehidrat. Nak cerita pengalaman hamil anak pertama memang banyak ceritanya.

Vitamin yang Nurse bagi dari Klinik tak makan sebab takut anak besar dan susah nak bersalin. Betapa ceteknya masa tu. Last-last badan jadi lemah dan mudah jatuh sakit sebab tak cukup nutrisi. Kak Feni kena tahan wad selama 3 hari 2 malam sebab badan tak cukup air dan boleh memudaratkan anak dalam kandungan. Bila dah warded, 21 botol air kena drip masuk dalam tubuh. Satu pengalaman yang sangat tak best untuk diingat.

Lepas keluar wad terus tekad nak makan semua vitamin yang nurse bagi. Minum air kosong banyak-banyak sebab takut kena tahan wad lagi. Alhamdulillah lepas tu tak masuk wad hinggalah hari bersalin. Ada hikmah bila kita kena sakit ni.

Hamil anak kedua macam dah cerdik sikit. Mula pandai cari ilmu dan baca pelbagai buku untuk ibu bapa dan bayi. Alhamdulillah hamil anak kedua Kak Feni boleh kerja macam biasa. Naik motor dengan suami pergi dan balik kerja. Anak pun membesar dengan sihat dalam perut. 

Semua vitamin yang nurse klinik bagi cuma iberet folic tu je Kak Feni tak boleh nak makan sebab lepas makan mesti muntah balik. Doktor di klinik tukarkan kepada obimin. Yang ni okey sikit dan boleh telan berbanding dengan iberet folic. 

Masa ni tak kenal lagi suplemen Shaklee jadi makan jela vitamin yang nurse bagi. Percuma pulak tu. Rugi tak makan. Hahaha

Jom kita tengok apa yang Dr Zubaidi Hj Ahmad share di fb beliau.



SET HAMIL SHAKLEE




Bila lepas pantang anak kedua ada masalah susu kurang. Google punya google banyak juga produk yang Kak Feni cuba untuk milk booster. Banyak juga produk milk booster yang pernah Kak Feni amalkan untuk banyakkan susu badan. Akhirnya bertemu dengan MILK BOOSTER SHAKLEE dan terus amalkan suplemen hingga kini.

Jadi bagi ibu-ibu yang sedang mencari suplemen untuk ibu hamil boleh cuba SET HAMIL SHAKLEE yang sangat bagus untuk ibu dan juga bayi dalam kandungan. Jangan risau rugi sebab suplemen ni boleh makan hingga menyusu. 

Kalau ada yang minat untuk order Produk Shaklee boleh hubungi Kak Feni. 


Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com






No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.