Makan-Makan Di Restoran Lorong Seratus Tahun - Sunway Putra Mall

Friday, July 19, 2019

Alhamdulillah hari ni berkesempatan untuk makan tengahari di Sunway Putra Mall. Walaupun tempat ni tak jauh mana dengan opis tapi bukan selalu dapat datang. Haha kalau dulu ada Mek Nadia yang boleh layan apa yang Kak Feni nak makan. Setelah beliau pergi meninggalkan daku, makanya tiadalah lagi geng yang nak layan tekak ni. Huhu

Nadia ! Bila ko nak datang sini ? Aku rinduu. 

Okey berbalik kembali kepada makan-makan kali ni. Sunway Putra Mall memang meriah dengan tempat makan yang sedap-sedap. Pilih jer nak makan apa, boleh dikatakan semua ada.

Nak makan makanan Melayu, Western, Arab, semuanya ada. Kak Feni pergi dengan Elly dan juga Dee hari ni. Mula-mula buat pilihan makanan nak makan nasi atau makan lain. Kak Feni awal-awal dah potong cakap taknak makan nasi sebab pagi tadi dah membelasah nasi ayam penyet.

Jadi kami pun pilih nak makan laksa di Restoran Lorong Seratus Tahun. Kak Feni pilih asam laksa sebab Kak Feni memang hantu laksa. Tak pernah cuba lagi laksa di sini. 

Harganya berbaloi untuk Kak Feni yang sekali sekali pergi makan mewah macam ni. Hahaha. Kami pergi masa rehat, jadinya agak terkejar-kejar masa. Nak makan pun agak kurang menikmati sebab nak cepat masuk opis. Lain kali kena pergi lepas balik kerja baru boleh lepak santai lama sikit.

Untuk asam laksa yang Kak Feni makan, memang best dan sedap. Kuahnya yang pekat dan tak manis sangat. Bagi Kak Feni rasanya cukup dengan masam, manis, masin, dan pedas. Kena dengan tekak Kak Feni dan pastinya akan diRepeat lagi untuk makan asam laksa. Tak sempat nak snap photo sebab kalut kejar masa.

Jumlah harga yang kami makan untuk 3 orang ialah RM53.85. Haha okeylah kan. Sekali sekali. Berpatutan untuk kami yang golongan marheam ni.



Nak tambah sikit. Oleh kerana kami menunggu makan agak lama. Kak feni dengan Mek Ili turun balik ke tingkat 1 untuk bungkus oden di Family Mart. Ini untuk mereka yang berada di opis. Yang taknak keluar.

Berapa jumlahnya seperti dalam resit di bawah. Makan memang tak kan pernah puas. Haha


Sekali sekala terlepas ke Sunway Putra. Bukan selalu boleh terlepas ke sana. Kalau tak nasi campur, roti canai, bihun sup. Lepas tu ulang balik. Macam tu la kalau dah kerja dekat Plaza Permata ni. Sekarang ni pulak dah tinggal 2 3 kedai je yang beroperasi. Jadi tak banyak pilihan. Bila dah terlepas macam ni. Memang heaven sangat 😅😇.

3 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.