Review | Hada Labo Skin Care

Thursday, July 11, 2019
Setelah hampir 3 minggu mengamalkan produk Lada Habo Skin Care yang Kak Feni beli di Shopee. (untuk dapatkan diskaun di apps Shopee, jangan lupa masukkan code: SAFEN225 untuk enjoy RM8 off). Hari ni Kak Feni tunaikan janji untuk buat review tentang produk ni.

Kenapa Kak Feni pilih Hada Labo ?

Kak Feni kerja dalam pejabat yang penghawa dinginnya boleh tahan kuat. Bila kuat, kulit jadi kering dan menggelupas. Bila pakai bedak jadi bercapuk dan betompok-tompok disebabkan kulit yang kering dan menggelupas.

Ditambah pula Kak Feni datang dan balik kerja menggunakan motor. Jadinya segala habuk dan debu banyak singgah di muka. Bila tak pakai apa-apa. Liang roma jadi besar dan tersumbat. Kulit nampak kusam dan tak berseri.

Kak Feni beli 2 set trial set dulu sebab baru first time nak cuba kan. Kita try yang kecil dulu. Kalau beli yang besar terus, kulit tak serasi tak ke merugikan diri sendiri. Jadi buatlah pilihan yang bijak. Nama pun nak cuba kan. Beli jela yang kecik dulu. Bila dah ngam serasi boleh teruskan dengan yang botol besar. Ewah !


Dalam satu box ni, terdapat pencuci muka, toner dan juga krim. Cukup lengkap untuk membantu dalam menangani masalah kulit yang Kak Feni sedang alami. Saiznya yang kecil dan kiut miut ni memang senang nak bawa kemana-mana terutama pergi travel.



Kebetulan minggu lepas Kak Feni pergi travel ke Pulau Pangkor. Jadi memang jimat sangat ruang dalam beg. Tak perlu bawak beg yang besar untuk isi barang skin care.

1. Hydrating Face Wash



Yang ni macam pencuci muka. Ada bau tapi tak kuat. Sof-soft jer orang kata. Best sangat bila guna pencuci muka ni. Rasa lebih segar bila lepas guna pencuci muka. Bila lap kering tak terasa kulit jadi kering. Ada sesetengah pencuci muka ni bila lepas guna tak terus pakai krim, kulit jadi kering. Bila bercakap rasa macam merekah jer kulit. Yang ni okey tak kering. Sesuai dengan kulit Kak Feni.

2. Hydrating Lotion



Yang kegunaannya macam toner. Lepas lap kering muka yang telah dicuci dengan Hydrating Face Wash, guna benda ni untuk lembabkan muka. Best sangat benda ni sebab boleh melembabkan muka. Ada tonert yang pernah Kak Feni try menjadikan kulit muka pedih sebab panas. Yang ni tak panas dan selesa je guna. Bila apply dekat muka, rasa sejuk.

3. Hydrating Light Cream



Yang ni krim muka. Lepas apply Hydrating Face Lotion, guna krim untuk melembabkan kulit. Best sapu krim ni sebab kalau nak pakai bedak pun lebih senang dan lembab. Kalau kulit tak lembab, pakai bedak pun nak kulit kering dan merekah. Paling tak best nampak kusam. Jadi untuk lebih cantik dan nampak glowing, apply dulu Hydrating Light Cream ni. Memang berbeza sangat.

Untuk #KakFenirReview kali ni, Kak Feni bagi 5 Bintang di Shopee sebab packaging dia bagus. DI wrap dengan buble wraping dan kemas. Bila kena campak-campak semasa dalam proses penghantaran pun produk masih dalam keadaan baik. Untuk review penggunaan dan keberkesanan produk ke atas kulit sendiri. Alhamdulillah serasi.





No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.