4 Golongan Yang Memerlukan Lebih Dari Kalsium

Tuesday, October 29, 2019
Kita perlukan kalsium untuk pembentukan dan kesihatan tulang. Untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat, kita memerlukan lebih dari kalsium. Dalam memilih suplemen kalsium pilihlah yang ada 7 nutrisi pembina tulang seperti kalsium, Vitamin D, Magnesium, Zn, Cu, Mn, B untuk kesihatan tulang yang menyeluruh.

4 Golongan Yang Memerlukan Lebih Dari Kalsium

1. Individu Aktif




Aktiviti fizikal bermanfaat untuk meningkatkan kepadatan tulang. Walau bagaimanapun, semasa kita menjalani gaya hidup seharian secara aktif , kekurangan atau tidak mengambil kalsium dan nutrien pembentukan tulang, akan meningkatkan risiko osteoporosis dan patah tulang dengan setiap pergerakan yang kita lakukan.
  • Setiap pergerakan otot memerlukan mineral seperti kalsium, magnesium dan klorida. Kekurangan nutrien sedemikian akan menyebabkan tubuh kita menarik nutrien dari tulang seta mengurangkan simpanan nutrien kita.

2. Ibu Mengandung



Tulang dan gigi bayi anda tumbuh semasa kehamilan. Oleh itu, bekalan kalsium dan nutrien pembentukan tulang yang berterusan memberikan asas tulang yang lebih kukuh untuk bayi.

  • Bayi dalam rahim menerima pemakanan dari ibu. Sekiranya ibu tidak mempunyai kalsium dan nutrien pembentukan tulang, ia akan diambil dari tulang simpanan ibu, dan menyebabkan simpanan nutrien berkurangan.
  • Proses pengeluaran ini meletakkan ibu berisiko kerana nutrien boleh dilepaskan ke dalam darah, membawa kepada toksik yang menjejaskan kesihatan ibu dan bayi.

3. Ibu Menyusu



Banyak kajian menunjukkan bahawa ibu menyusu kehilangan sekitar 3-5% ketumpatan tulang mereka semasa tempoh penyusuan.

  • Kehilangan tulang yang tidak dapat dielakkan ini adalah disebabkan peningkatan permintaan kalsium dan nutrien pembentukan tulang yang lain untuk menyokong perkembangan bayi.
  • Ibu menyusu juga mengalami penurunan kadar estrogen, hormon yang mengekalkan kepadatan tulang, meningkatkan kadar kehilangan tulang ibu.

4. Orang-orang Tua



Apabila anda semakin tua, anda kehilangan ketumpatan tulang dengan cepat kerana kadar pembentukan tulang merosot, menjadikan anda berisiko tinggi patah tulang dan osteoporosis.
  • Wanita menopaus berisiko tinggi mendapat tulang yang lemah dan rapuh apabila tahap estrogen, hormon yang mengekalkan ketumpatan tulang mereka menurun.

Dapatkan dos harian kalsium dan nutrien pembentukan tulang dengan mengamalkan Ostematrix Shaklee. Pil Kalsium yang sangat kaya dengan Kalsium dan Magnesium untuk mengekalkan kesihatan tulang.

Baca juga : KEBAIKAN OSTEMATRIX KEPADA PENGAMALNYA


Sebotol Ostematrix mengandungi 120 Caplets. Maksimum pengambilan 4 caplets sehari. Harga untuk sebotol Ostematrix RM61.25 (boleh dapat harga ahli setelah menjadi ahli). Nak tahu cara macam mana nak jadi AHLI SHAKLEE atau pertanyaan berkenaan dengan produk Shaklee boleh hubungi Kak Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com




2 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.