Simple Birthday Celebration Untuk Boss

Thursday, November 14, 2019
Haha aku simpan sinilah supaya jadi kenangan. Mana tahu kot-kot tahun depan aku dah resign dari tempat kerja ni ada jugak kenangan kan.

Happy birthday boss. Semoga dapat projek bilion-bilion agar dapat naikkan gaji aku dan bonus aku tahun depan lebat selebatnya. Ewahhh.. tadi kata nak resign kan.

Tahulah aku ni, nak cari kerja lain pun kalau dapat yang serabut kepala susah jugak. Dengan keadaan ekonomi yang tak menentu ni sukar untuk aku buat keputusan. Semoga yang datang kepada kita baik-baik jer.







Semalam aku belajar sesuatu yang membuatkan aku lebih sedar supaya terus berusaha dan jangan mengharapkan orang lain. Kadang-kadang orang yang rapat dengan kita ni bukan nak membantu kita pun. Istilah lain tak boleh nak tumpang.

Aku dah nampak hati masing-masing. Allahuakbar, semoga Allah berikan aku kekuatan untuk terus berusaha agar dapat membesarkan anak-anak dan menjadi orang yang berguna. Hidup ni ibarat roda. Kadang-kadang kita di atas dan kadang-kadang kita di bawah. Jadi bersiap sedialah mental dan fizikal. Jangan sesekali kita pandang rendah pada orang lain.

Semoga keluargaku dijauhkan dari sifat hasad dengki. Amin.

5 comments:

  1. wahhhh mula2 kata nk resign pastu mintak bonus masyuk ye hheheh...

    biasalah tu adat kerja di opis ni, kadang ada je yang tak suka kita... kita rasanya dah baik pada semua tetap ada sorang dua jenis yg tak puas hati... sabarkan jelah ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah Dana. Bila tak best rasa nak resign masa tu jugak. Bila best sayang pulak.

      Delete
  2. salam kenal.

    sentiasa kita muhasabah diri.. insyallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal awak. Nanti saya follow blog awak. Terima kasih sudi singgah.

      Delete
  3. banyak kepala gitulah..lain kepala lain caranya.

    syukur jelah ammi ni sekarang berdua je ngan boss.. ko layan kepala aku, aku layan kepala ko. takyah pening2 pikir masalah org lain

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.