Day 5 | Tempoh Kawalan Pergerakan

Sunday, March 22, 2020
Macam mana keadaan hari ini ? Kami pagi petang siang malam dok berperang dengan anak-anak.

Alhamdulillah hari ni dah mula buka al-quran dan baca setiap kali solat fardu. Baca minimum 2 muka surat setiap kali solat. Rajin sikit lebih. Alhamdulillah. Ni sebenarnya masa untuk lebih dekatkan diri dengan Allah. Sebelum ni asyik kejar dunia je. Bila dah jadi macam ni banyak masa boleh luangkan untuk Allah.



Abah dah mula kerja dan tak balik kena tidur di homestay untuk keselamatan bersama. Ulang alik pun susah juga dan penat sangat.

Bagi menghilangkan rasa boring dengan masak, makan, tidur, bangun, solat, mengaji dan sebagainya. Hari ni dah terjebak dengan novel online pulak. Dok scroll fb lepas tu terbaca novel lepas tu tersuka tanpa sengaja dan terjebak. Hari ni terpengaruh untuk langgan online. Tadi dah pun topup guna google akaun. Aduss duss dusss tak pernah dibuat oleh Kak Feni. Hari ni dah melayang duit dalam akaun BigPay. Haha tak berani nak add kredit atau debit card. Guna je akaun BigPay yang ada baki dalam RM12 tu. huhuhu


Bukan boleh nak fokus baca sangat pun sebabnya dok berebut handphone dengan anak-anak. Lepas charge, charge hp tu sebabnya habis dibuat tengok youtube dan main game. Padahal dah ada 1 lagi hp lama ummi. Nak buat macam mana anak ada 2. Sorang kan bergaduh.

Hari ni dok pantau telegram pasal Covid-19 tu dah mencecah 10 setakat pukul 6.00 petang ni. Allahuakbar. Semoga baik-baik jer datang lepas ni. Yang mana duduk rumah jer. Bagi kerjasama kepada semua. Kurangkan rantaian jangkitan. Yang mana ada simptom Covid tu boleh call tanya hospital/klinik yang berkenaan. Yang sihat walafiat jangan dok gatai-gatai keluar. Bagi kerjasama, kesian dengan frontline yang bertungkus lumus bekerja untuk kita.

Itu jela kot bebelan hari ni. Nak mandi nak solat maghrib awal.

4 comments:

  1. Terjebak novel online pula ye. Moga tabah berjauhan dengan suami.

    ReplyDelete
  2. xdak idea da nak buat ape duduk rumah. hurmmm bosan.
    pusing kiri kanan je keje. hahaha.. semoga cepat ujian ni berakhir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah kita sama-sama doa. Semoga kesulitan ini cepat berakhir.

      Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.