Day 22 : Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Wednesday, April 08, 2020
Hari ni ni rasa rajin sikit nak masak special. Eh special ke ? Ikan siakap masak stim ghitew. Ikan potong 2 sebab ikan besar dan kami tak ramai. Musim PKP ni kena jimat cermat. Guna je apa yang ada.


Menu hari ni ikan siakap masak stim walaupun bahan-bahan tak cukup boleh lah nak makan. Ikan goreng untuk mak ayah mesti ada dan juga sayur labu air tumis. Simple. Untuk anak-anak ummi goreng ayam baki semalam dan juga panaskan kari ayam semalam yang tinggal 2 ketul simpan dalam peti.

Petang ni ingat nak buat donut lagi untuk minum petang. InshaAllah menjadi. First time buat hari  keras sebab terlebih letak merjerin. Tapi masih boleh makan sampai habis.

Hari ni dapat mangga asam boi. Husband Kak Feni order online. 




Ingat duduk rumah boleh jimat ke ? Haha lagi bertambah duit habis sebab semuanya boleh order secara online. Musim ni kalau berniaga secara online memang laris sebab ramai orang tak boleh keluar. Alhamdulillah merasa juga kami makan mangga asam boi ni. Harga RM12 + kos COD RM5. Jadi RM17 semuanya. Sama-sama kita sapot mereka yang berusaha keras untuk menjana pendapatan dalam musim PKP ni.

Teruskan duduk rumah dan putuskan rangkaian Covid-19. Terus berdoa agar dunia ini kembali pulih dan kita boleh jumpa dengan semua orang yang kita sayang. 



3 comments:

  1. ya Allah akak mangga asam boiiii tu heaven nye !!
    awat tempat saya xdak delivery ni hahaha..

    ReplyDelete
  2. Semoga cepat utus rantaian Covid-19. Sedap tu ikan siakap stim.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.