Day 23 | Perintah Kawalan Pergerakan PKP

Thursday, April 09, 2020
Harin dah 2 hari kita #stayathome dan bersama dengan anak-anak kan ? Dengarnya tempoh PKP akan dilanjutkan lagi. Tak mengapalah asalkan untuk kebaikan bersama. 

Makin hari makin banyak pusat kuarantin yang kerajaan buka bagi membendung wabak covid-19 ni. Kita sebagai rakyat marhean ni kenalah bagi kerjasama dengan ikut dan patuh dengan segala arahaan yang pihak berkuasa keluarkan.

Masak apa Kak Feni hari ni?



Masak makanan orang kampung. Sambal ikan, ikan goreng, kacang buncis tumis, celur pucuk ubi dan juga sambal belacan. Alhamdulillah bak kata PM kita selagi ada makanan di atas meja untuk keluarga. Makan untuk kenyang dan mencukupkan keperluan bukan kehendak. Nak mewah-mewah kita tunggu keadaan baik sikit. InshaAllah semuanya akan baik-baik.

Bila tengok facebook ada mahasiswa yang merungut tentang makanan yang mereka terima. Allahuakbar terbit rasa sedih hati. Belajarlah bersyukur dengan nikmat yang Allah sedang berikan kepada kita. Tak semua orang bertuah dan beruntung macam kita.

Semalam order ayam untuk mak Kak Feni dikampung. Bila call tanya susah ke nak dapat bekalan makanan ? Dia cakap ikan mudah. Nak beli ayam kena keluar jauh. Musim PKP ni mana boleh keluar sangat kan. 



Alhamdulillah hari ni seller yang COD ayam tu hantar gambar tokmek di kampung. Walaupun tak berapa nak clear terubat juga rindu ni. Terima kasih kepada seller ni sebab memudahkan urusan. Kami di perantauan hanya mampu berdoa agar semuanya baik-baik saja.



1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.