Berita Sedih Hari Ni Sebab Ramai Tak Dapat Bantuan Prihatin Nasional

Saturday, May 09, 2020
Hari ni penuh wall dengan rungutan dan rintihan rakyat Malaysia yang ada SSM tak layak dapat BPN. Sedihnya rasa dahlah musim PKP ni pergerakan terhad. Bila PM umukan bantuan untuk rakyat yang pendapatan RM8,000.00 kebawah layak dapat. Memang mengharap sangat duit tu masuk akaun dapat topup yang mana kurang ni.



Allahuakbar ramai yang post kesedihan masing-masing. Betul juga, hari tu suruh peniaga kecil daftarkan peniagaan dengan SSM dengan pendapatan pun kadang-kadang ada kadang-kadang takde. Tapi jangan risau yang mana ada SSM tu boleh mohon Geran Khas Prihatin dengan Klik Sini.

SYARAT KELAYAKAN GERAN KHAS PRIHATIN


Antara syarat-syarat kelayakan Geran Khas PRIHATIN adalah seperti berikut :

1. Pemohon mestilah berstatus warganegara Malaysia.

2. Pemohon yang menjalankan Perusahaan Kecil & Sederhana (PKS) mikro seperti berikut:


Jumlah jualan atau perolehan tahunan kurang daripada RM300,000
Jumlah pekerja kurang daripada 5 orang, tidak termasuk pemilik;3. Berdaftar dengan Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) atau Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) atau Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) sebelum atau pada 31 Disember 2019.

4. Masih aktif menjalankan perniagaan semasa permohonan dibuat.

5. Semakan silang data dengan agensi yang dilantik oleh Kementerian Kewangan Malaysia.


KADAR NILAI GERAN KHAS PRIHATIN


Jumlah nilai Geran Khas PRIHATIN adalah RM3,000 yang akan dibayar secara one-off.

Sumber : MyKerjaya

Kak Feni banyak share dengan sahabat-sahabat Kak Feni yang ada SSM tapi tak dapat BPN supaya mohon Dana Khas Prihatin ni supaya dapat meringan beban masing-masing. Maklumlah ramai yang terjejas terus akibat virus covid-19 ni. Ditambah pula dengan arahan kerajaan yang kena duduk rumah tak boleh keluar. 

Ketika kita rasa susahnya hidup ini, masih ramai orang diluar sana yang lebih susah dari kita. InshaAllah pasti ada jalan keluar untuk kita. Bersangka baik dengan Allah. Allah mengatur yang baik-baik untuk kita.


1 comment:

  1. Harap mereka yg layak boleh dpt..kesian dkt mereka yg bergaji hari

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.