Done Renew Insurans dan Roadtax Kereta Motor

Friday, June 05, 2020
Alhamdulillah terima kasih ya Allah hari ni selesai urusan renew insurans dan roadtax kereta dan motor. Setiap tahun kena spend duit untuk benda ni kalau ada kereta dan motor. 

Kereta dan motor lama jadi insurans pun lebih murah. Kalau kereta baru insurans lebih mahal. 


Bila dah selesai ni lega sikit sebab dah tak payah pening fikir. Tahun depan pulak kita sakit kepala cari duit nak bayar. Hehe 

Syukur masih punyai rezeki yang banyak untuk mudahkan segala urusan hidup di dunia ini. 

Kak Feni lega sebab hari tu buat moratium ke apa entah yang tak payah bayar kereta selama 6 bulan ni. Jadi ada lah duit lebih sikit. Lega otak nak setelkan semua ni. Ada duit lebih ni bolehlah tampung hutang-hutang yang lompong. Nak buat macam mana tak hutang tak merasa. Huhu

Lepas ni Kak Feni nak try jual lipstik pulak ye. Kalau ikutkan nak meniaga belaka asalkan dapat rezeki yang halal lagi diberkati.

Tak boleh fokus satu barang saja walaupun ramai yang suruh Kak Feni fokus satu benda. Kakak Kak Feni kata kita ni kena bijak rebut peluang sebab peluang tak datang berkali-kali. Rezeki ni kalau nak datang dekat kita kita yang kena usaha.

Lepas tu kalau satu pintu tertutup, banyak pintu lain yang terbuka luas untuk kita. Jadinya kita ni jangan mudah putus asa kalau satu-satu bisnes yang kita buat tu gagal. Kegagalan itu yang membuatkan kita belajar dan terus belajar. Pengalaman gagal tu menjadikan kita lebih kuat dan tahu kalau jadi lagi benda tu. Kita dah boleh handle. 

4 comments:

  1. memang kene ada bajet nk renew roadtax insurance kereta kann., ;p

    ReplyDelete
  2. SELAMAT HARI RAYA!!! Best entry ini :) done follow, follow me back.. thanks
    http://acuyuhan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Road tax saya...sebulan sebelum expired..ada jiran ingatkan...sebab dia ejen insuran.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.