Selesai Urusan Pengesahan Nombor Akaun

Tuesday, June 09, 2020
Hari ni Kak feni kena uruskan dokumen pengesahan nombor akaun sebab nak keluarkan duit KWSP. Makanya pergilah Kak Feni ke bank untuk tanyakan macam mana nak dapatkan pengesahan tersebut. Biasalah sekarang ni kita kan dah new normal makanya Kak Feni kena beratur panjang di bank.

Masa tengah beratur tu ada officer yang akan attend kita tanya nak buat apa nak buat apa? Kak Feni biasa lah kalut. Terus panggil dia datang tempat kak feni walaupun kat depan tu ada 2 3 orang lagi. Dia pun okey layan jelah. Kak Feni tanya, saya nak buat pengesahan nombor akaun. Dia cakap ok beratur. Kak Feni tanya lagi tak perlu apa-apa dokumen ke ? Dia cakap tak perlu. Hanya nak IC. Alhamdulillah mudah urusan.

Beratur lah Kak feni selama beberapa minit. Sampai turn masa nak scan barcode guna MySejahtera. Nye buat hang dan jem jadi takleh scan. Mujur boleh guna QR code facebook. Nasib baik handphone Kak Feni ada internet (kalau tak malu besor).

Setelah discan suhu di kepala Kak Feni, suhu okey entah berapa uncle guard tu amik. Tunggu turn untuk dapatkan nombor giliran pulak. Dapat nombor giliran kena tunggu lagi tapi tak lama. Nombor Kak Feni dipanggil. Terus kak Feni bangun dan menuju ke meja officer.

Assalamualaikum. Saya nak buat pengesahan nombor akaun. Officer pun tanya nak buat apa ? Kak Feni pun jawab untuk urusan KWSP. Dia pun sekejap je buat surat. Print dan cek thumb print Kak Feni. Okey ngam dan surat di tandatangan dan cop. Selesai dan terima kasih.

Kak Feni kembali ke pejabat dalam masa setengah jam. Mujur Maybank dekat je, jalan kaki. Kalau tak nak kena drive pergi bank, alahai lecehnya. Terima kasih Ya Allah sebab permudahkan segala urusan Kak feni dan husband.

Husband Kak Feni pun kena pergi ambil pengesahan nombor akaun juga. Kami nak buat keluar duit KWSP nak bayar deposit rumah dan lawyer fee. 

Esok kami akan ke pejabat peguam bagi urusan ni lah. Harap-harap boleh selesai urusan ni dalam sehari esok. Kak Feni dan husband susah nak dapat cuti. Husband la yang paling susah. Kena ikut masa dia betul-betul. Sekarang kena jaga pusat kuarantin Maeps lagi lah.

Semoga semuanya berjalan dengan lancar. InshaAllah.


Semuanya rezeki dari Allah. Macam tak percaya yang Kak Feni dah nak dapat rumah sendiri. Macam boss Kak Feni cakap "like dream comes true". Sekarang baru Kak Feni faham kenapa orang suka berangan dan berimpian.

Terima kasih juga kepada mentor Kak Feni yang sentiasa ingatkan Kak feni supaya sentiasa upgrade impian, doa, dan usaha. Bila kita ada target kita akan sentiasa usaha untuk capai apa yang kita nak.

Alhamdulillah syukur ya Allah dengan nikmat dunia ini. Semoga aku juga akan mendapat nikmat di alam sana dan akhirat.

Terima kasih sudi membaca !


8 comments:

  1. semoga dipermudahkan segala urusan utk memiliki rumah idaman....

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Terima kasih cikgu Badar. Rezeki dari Allah. Alhamdulillah.

      Delete
  3. Kadang2...terasa diri macam amfibia ke reptilia gitu... masuk kedai kena tembak suhu 26°C...28°C...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeke ? Kak feni hari ni pergi kedai makan jalan tengah panas. Nye tembak suhu sampai 38 kena lepak depan kipas dulu baru cek semula.

      Delete
  4. Tahniah. Semoga dipermudahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih NA. Alhamdulillah tanda syukur.

      Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.