Moratorium Dah Berakhir Bulan Ni

Thursday, September 24, 2020

Masa bulan 4 hari tu seronok sangat sebab PM kita umumkan yang semua bank beri moratorium selama 6 bulan. Jadi tak payah segala pinjaman. Kak Feni pun tumpang seronok jugak sebab tak payah bayar duit kereta selama 6 bulan.



Banyak hutang yang sebelum ni tak terbayar bolehlah bayar dengan senang hati dengan duit moratorium ini. Bukan senang nak senang. Bermula bulan 10 ni semua loan dah kena bayar macam biasa. Kerajaan bagi kelonggaran kepada mereka yang terjejas teruk macam mereka yang kena berhenti kerja dan sebagainya. Ini pun ikut  terma dan syarat bank masing-masing.


Kak Feni dan husband tak sambung dah moratorium ni sebab nak cepat-cepat selesaikan segala hutang yang ada. Tak sakit kepala. Kereta pun tinggal berapa tahun je lagi. Jadi cepatlah habis semuanya.


Kami suami isteri ni gaji bukanlah lebat macam orang lain tapi tetap bersyukur sekurang-kurangnya ada duit masuk sokmo setiap bulan. Lepas makan minum, bayar sewa rumah, loan kereta dan belanja anak-anak setiap bulan pun dah okey. Alhamdulillah.


Ramai juga sahabat kak Feni yang mengadu yang terjejas teruk dengan keadaan sekarang ni. Hilang kerja dan sangat struggle nak hidup. Semalam PM umumkan lagi bantuan untuk rakyat Malaysia. Bantuan Prihati 2.0. 



Bantuan ni akan disalurkan kepada rakyat akhir bulan Oktober nanti. Sama-sama kita dengar info dari pihak kerajaan.


Terima kasih PM sebab sentiasa ambil cakna tentang kesusahan yang rakyat sedang hadapi. Sama-sama kita bersatu hati mencegah covid-19 ni. 


Berbalik kembali kepada moratorium ni, makanya bulan depan dah kena bayar semua loan dah. Semoga kita semua dikayakan rezeki yang melimpah ruah untuk selesaikan segala hutang yang ada di dunia ini. 

4 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.