Selamat Datang Oktober !

Thursday, October 01, 2020

Semalam Kak Feni bukan main seronok lagi sebab dapat sales menderu sempena closing September kan. Hari ni pun sama permulaan Oktober yang sangat indah bila rezeki datang sendiri kepada kita. Alhamdulillah.


Betullah dalam kepahitan ada kemanisan yang harus kita lalui. Kak Feni pun banyak masalah yang orang rasa macam simple je bagi depa. Bagi kita rasa macam teruk sangat. Tak mengapalah ajari hati untuk terus redha dengan ujian Allah.


Ketika kita rasa kita tersangat susah. Masih ramai lagi insan di luar sana yang lebih susah dari kita. Belajar untuk ajari hati supaya bersyukur dengan segala nikmat yang Allah bagi. 


Yang pahit tu Kak Feni malas nak share sebab biarlah kita kongsikan benda yang baik-baik. Betulkan niat agar segala perkongsian kita ini dapat memberi manfaat kepada orang lain. Jangan berkongsi dengan niat untuk menunjuk dan riak dengan apa yang kita ada sekarang ni.


Semua yang kita ada di dunia ini hanyalah sementara. Sampai masa Allah akan jemput kita pulang ke alam yang abadi selamanya. Semoga yang tinggal ini dapat memberikan pahala yang berterusan.


Nak berbuat baik tak perlu tunggu masa kaya. Masa tengah tiada apa-apa pun kita boleh berbuat baik. Tak kira dengan manusia ataupun apa saja. Tolong dengan apa yang kita ada. Tak mampu tolong dengan wang ringgit. Kita tolong dengan kudrat kita. InshaAllah Allah nampak apa yang kita lakukan.


Hari ni dah 1 Oktober. Kak Feni masih belum buat target untuk bulan ni. Nak selesaikan hutang yang masih banyak bersisa. Moratorium kereta pun dah berakhir. Jadi kami kena mula bayar segala hutang bulan ni.


Jomlah kita berusaha sekuatnya untuk mencapai segala apa yang kita impikan. 


6 comments:

  1. Yes October...pls be nice to us. Pls get Covid away from us

    ReplyDelete
  2. Semoga semua hutang dapat dilangsaikan.

    ReplyDelete
  3. Harap2 Oktober ni makin murah rezeki kita.. :)

    ReplyDelete
  4. semoga target tercapai dengan jayanya ;)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.