2 Disember 2020 - Happy Birthday Adik Rayyan Yang Ke - 6 Tahun

Wednesday, December 02, 2020


Hari ini 6 tahun lalu, ummi start sakit nak bersalin pukul 3.00 pagi. Ummi siap-siapkan barang untuk ke hospital. Bawa beg dan bakul untuk untuk keperluan bersalin. Masa tu Abang Aus 2 tahun lebih. Ummi dengan abah tinggalkan dia dengan opah sebab ummi dah turun tanda nak bersalin.


Abah bawa ummi ke Hospital Ampang. Pukul 3.20pagi kami sampai di hospital. Daftar kemasukan untuk bersalin. Doktor cek bukaan jalan baru 3cm masa tu. Jadi kena tunggu sampai 10cm. Nurse tolak masuk ke wad sementara tunggu jalan terbuka.


Sakit contraction makin lama makin cepat. dari 20 minit sekali ke 10 minit sekali. Bertahan sampai dengar orang mengaji di Masjid. Pukul 6.00 pagi dah tak tahan nak bersalin. Nurse dan doktor berlari tolak ke labour room. Masa otw ke labour room to nurse cakap cepat call husband nak masuk labour room.


Atas strecher ummi call abah suruh naik laour room. Masuk labour room 6.15. 5 minit je ummi push terus keluar adik. Haha senang sangat bersalin. Hilang segala sakit nak bersalin. Adik keluar dengan sempurna nurse tanya baby u boy ke girl? Menangis dan nurse letak atas dada. Terus bagi susu badan. Alhamdulillah sakit perjuangan melahirkan adik tak lama. Doktor pun alert sangat sebab ummi ada kes lekat uri masa bersalinkan abang Aus. Tapi tapak uri lekat tu ada. Alhamdulillah uri dapat dikeluarkan dengan mudah.


Abah tak sempat pun nak teman dan tengok masa adik dilahirkan. Abah sampai, aci guard cakap sudah selamat dah. Haha masa ummi bersalin tu katil wad penuh. Jadi kena stay di labour room sampai pukul 11.20 pagi baru nurse tolak ke wad. Bermalam di wad semalam dengan baby Rayyan. 3 hb kami boleh keluar. Alhamdulillah mudah bersalin. Sakit tak lama.


Hari ni Adik Rayyan dah pun besar. Selamat ulang tahun kelahiran untuk Adik yang ke -6 tahun. Ummi sentiasa doakan agar adik berjaya dunia dan akhirat. Menjadi anak yang soleh untuk ummi dan abah.


Ummi, abah, dan abang sentiasa sayang adik sampai syurga. Balik nanti ummi beli kek untuk adik. 

7 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.