PKP Day 1 - Kerja Macam Biasa

Wednesday, January 13, 2021

Apa khabar hari ni ? Kak Feni kerja macam biasa kena bawa surat nak masuk pejabat. Work as ussual. Selagi boleh kerja kita kerja jela. Rezeki kita macam ni. Apa pun alhamdulillah.


Anak-anak macam biasa Kak Feni hantar ke rumah opah depa. Tak tahu nak ucap syukur macam mana sebab Allah sentiasa permudahkan segala urusan Kak Feni. Jadi nak merungut sangat pun tak boleh.


PKP ni semua orang ada masalah masing-masing. Ada yang hilang kerja, hilang pendapatan dan macam-macam lagi. Macam husband Kak Feni kena kerja cover pusat kuarantin. Masa tak menentu. Kadang-kadang nak makan dan tidur pun tak tentu. Kami anak-anak beranak lah kena faham walaupun kadang-kadang mari perasaan sedih.


Anak-anak pun macam faham walaupun marah. Nak buat macam mana. Nak tak nak kena hadap juga. Doa semoga dipermudahkan segala urusan.


Hari ni hari pertama PKP di KL, Selangor dan beberapa buah negeri di Semenanjung. Yang ada surat je boleh jalan. Yang lain kena duduk rumah. Kak Feni pun 3 hari je kena masuk pejabat sebab pejabat tak ramai orang.


Baju sekolah anak-anak dah siap beli tapi PM umumkan kena PKP lagi. Jadi kena tunggu jela dulu. Kasut abang yang tak beli hari tu pun kita postpone jela. Tunggu pengumuman baru dari pihak Kementerian Pelajaran macam mana.




Semoga yang datang kepada kita baik-baik saja. Alhamdulillah sentiasa bersyukur dan teruskan hidup ini kerana dunia ini hanyalah persinggahan semata-mata. 

1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.