Selamat Tahun Baru 2021

Thursday, January 07, 2021

Ya sudah 7 haribulan Januari hari ini. Alhamdulillah terima kasih ya Allah kerana masih memberikan aku peluang nikmati hidup yang indah ini. 


My first entry in 2021. Semoga yang baik-baik saja datang kepadaku. Alhamdulillah.


Nak cerita perkara baik-baik saja. Malas nak ambil pusing hal-hal negatif. Allah terima kasih. Kerana aku sentiasa diberikan nikmat yang tidak aku mampu untuk membalasnya. 


2020 dah meninggalkan kita dengan penuh keinsafan. Kasih sayang dan juga kesedaran. 


Awal tahun ni Kak Feni diawali dengan benda yang baik-baik saja. Bercuti dan luangkan masa dengan family tersayang. Anak-anak sihat walafiat. Dapat beli baju sekolah dengan tenang. 




Baju Abang ummi tak beli sebab baju tahun lepas masih okey. Pakai pun sekejap je. Cuma seluar je beli baru sebab dah senteng. Baju sekolah agama, ummi beli baru 2 pasang sorang.

Yang mana kita boleh jimat kita jimat. Hari tu dapat bantuan bank rakyat untuk baju anak-anak. Yang adik je boleh pakai sebab adik je baju biasa. Yang abang salah saiz jadi ummi kena panjangkan sedekah kepada orang lain.

Barang yang takde sekarang ni cuma kasut abang dan songkok adik abang. Yang lain alhamdulillah dah ada. Yang mana boleh pakai kita pakai je. Jangan membazir. Yang 2 orang ni pun banyak belanja. Barang mahal sekarang ni. Syukur juga Bank Rakyat bagi bantuan zakat baju sekolah. Kami kena banjir hari tu jadi tersenarai dan layak menerima bantuan. Alhamdulillah.


Lepas settle hal baju sekolah anak-anak. Ummi pulak keluar dengan Angah gi beli kasut untuk reward diri sendiri. Penat kerja. Nak masuk kerja kena semangat baru. Cari mood orang kata.




Beli yang mampu milik je awak. Yang gantung-gantung tu je. 2 pair RM79.00. Beli dekat Vincci Mytown. Selipar tu yang lama dah tercabut tapak masa gi beli makan dekat opis. Jalan pun heret kaki sebab tapak tercabut. Boleh gam lagi tapi beli la baru satu. Hehe.

Bolehla melaram di opis. 

Yang kotak-kotak tu boleh pakai gi opis dengan gi jalan-jalan. Beli yang senang boleh pakai semua. Kan jimat tu.





First day kerja 5/1/2021. Pakai kasut baru. Semangat kan tu ?

20/01/2021 ni anak-anak mula sekolah. Makanya Kak Feni kena apply cuti untuk hantar anak-anak ke sekolah. Adik baru nak masuk sekolah rendah. Ummi yang sensitif lebih bila tengok anak-anak dah besar. Dah besar dah anak-anak ummi.




Semoga tahun ni semuanya baik-baik saja. Kita semua sentiasa dalam lindungan Allah sentiasa. Menjadi hamba Allah yang redha dan semoga pengakhiran kita adalah yang baik. InshaAllah.






3 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.