Beraya di Rantauan Lagi tahun ni

Friday, April 30, 2021
Pejam celik pejam celik dah 18 Ramadhan hari ni. Tahun ni nampak gayanya tak balik beraya di kampung lagi la kita ya.

Sedih mengenangkan dah 2 tahun tak dapat beraya bersama keluarga di kampung. Nasib baik Kak Feni ada 6 adik beradik. 2 ada di kampung. Abang long ngan abang ngah di Kelantan. Abang Ngah duduk ngan mek. 2 di Perak, Kak Ani dan Atun. 2 di Selangor, Abang Chik ngan Kak Feni. Kak Feni anak bongsu. Jadi masing-masing ada genglah.

At least ada adik beradik buat hilang duka. Tahun ni tak tahulah macam mana gaya raya. Sop raya pun tak keluar lagi dengan kes makin hari makin naik. Kita pun dah pening. Ada sorang anak buah Kak Feni yang tengah belajar kat Shah Alam pun tak tahu lagi macam mana. Kata dapat balik sebelum raya tapi tak boleh balik sendiri. Kena pihak sekolah yang uruskan sama ada balik dengan bas atau van. Nak contact dia pun tak boleh sebab hari sabtu 2 jam je warden bagi tengok handphone.

2 minggu sudah, kak feni ada hantar makanan untuk dia. Memang tak boleh jumpa. Makanan pun hantar sampai dekat guard je. Makanan untuk berbuka dan sahur. Kesian asyik makan makanan asrama. Beli lah jajan sikit buat hilang boring makanan asrama.



Alhamdulillah seminggu lepas tu baru dia reply wasap Kak Feni dah dapat makanan. Ma dengan abah jauh di Kelantan nun. Jadi kita mak sedara yang dekat ni lah yang hantar. Ayah chik dia pun ada kalau ada apa-apa hal. Maklumlah baru first time jauh dengan ma dan abah.

1 comment:

  1. Sedih juga budak itu pertama kali berjauhan dengan keluarga.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.