Lockdown 1 Jun 2021 hingga 14 Jun 2021

Saturday, May 29, 2021

Setelah ramai rakyat Malaysia mendesak agar kerajaan buat lockdown sebab kes semakin hari semakin meningkat, hari ni Perdana Menteri kita dah umumkan yang lockdown akan bermula pada 1 Jun hingga 14 Jun 2021. Jadi selama 2 minggu ni kita akan stay at home dan work from home.


Macam Kak Feni ni apa sangat boleh buat kalau work from home. Hanya boleh gunakan handphone jela. Nak print dan buat filing segala dokumen memang kena masuk office. Tambah pula bila melibatkan dokumen yang perlu ditandatangani. Mana boleh kita buat di rumah.


Apapun tetap bersyukur sebab masih ada kerja dan masih boleh hidup dalam keadaan semua orang sangat risau dengan keadaan semasa. Takpelah buat lockdown pun asalkan nyawa ramai orang selamat. Dah macam tak terkawal dah rasanya. Pusat kuarantin pun dah penuh tak cukup katil. Di hospital pun nampaknya dah penuh di bahagian forensik sampai kena tambah tempat baru untuk simpan jenazah pesakit covid.


Allah, semoga kita semua dilindungi Allah dari segala penyakit merbahaya. Kak Feni dan anak-anak duduk rumah je sekarang ni. Kalau kerja jer terpaksa hantar anak-anak ke rumah mentua. Allah risau sangat keadaan sekarang ni. Anak-anak masih kecil dan mak ayah mentua pun dah berumur. Jadi memang risau sangat. Balik kerja terus balik rumah mandi bersih-bersih baru pergi jemput anak-anak di rumah mentua.


Kalau PKP 1.0 tahun lepas kami memang tinggal di rumah mentua sebab dah duduk sana. Kali ni kami ambil keputusan nak duduk rumah sendiri sebab takut diorang kan dah berumur. Kita beringat dan berjaga sebelum kena. Semalam nasib baik sempat singgah di kedai beli barang makanan yang kering tu sebab semua makanan dah habis. Hari ni masak cincai-cincai je asal kenyang perut. Nak mewah-mewah pun takut sebab tak tahu apa nak jadi kemudian kan. Kita beringat lah.


Kak Feni doakan agar semua urusan kita dipermudahkan dan virus ni cepat berlalu agar kita boleh hidup bebas macam sediakala. Kita serahkan segala urusan ni kepada Allah sebab Allah saja yang Maha Berkuasa atas segala sesuatu.


4 comments:

  1. Kita usaha sehabis baik, selebihnya kitatawakal kepadaNYA. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama kita doakan semuanya baik-baik belaka.

      Delete
  2. Replies
    1. Selamat semuanya. InshaAllah sama-sama kita doakan.

      Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.