Kelebihan Memberi Lebih Baik Dari Menerima

Saturday, June 26, 2021

 Alhamdulillah hari ni walaupun banyak duit keluar sebab belanja barang rumah dan dapur. Rezeki Allah tak pernah putus. Duit keluar dan ada jer duit masuk. Terima kasih ya Allah.



Diberikan nikmat dapat bernafas dengan baik, masih hidup, sihat, ada keluarga yang bahagia, anak-anak yang soleh dan lain-lain. Alhamdulillah tidak terhitung nikmat yang Allah bagi. 

Setiap hamba itu akan diuji dengan kemampuannya. Kak Feni selalu ingatkan diri agar jangan berkira dengan adik beradik dan ahli keluarga. InshaAllah akan ada je rezeki yang Allah lorongkan untuk kita.



Nak bersedekah ni tak perlu tunggu kita kaya dengan duit berjuta-juta. Sedekah dari segi berkongsi makan, mengajar ilmu yang bermanfaat dan sebagainya. Banyak cara untuk kita bersedekah. Sesungguhnya sedekah itu menolak bala.



Terima kasih ya Allah sebab sedarkan Kak Feni tentang sedekah. Bila kita selalu bersedekah ni, hati lebih tenang dan senang. Kembali pada Allah. Sentiasa ingat apa yang kita ada hari ni bukan milik kita selamanya. Semuanya pinjaman semata-mata. Persiapkan diri untuk menjadi insan yang lebih baik dan istiqamah ke jalan Allah.

Sesungguhnya masih banyak yang perlu Kak Feni belajar dan belajar selagi bernama manusia.

Kadang-kadang bersyukur juga sebab anak-anak ada PDPR. Secara tak langsung ummi pun sama-sama belajar. Maklumlah dah lama tak belajar kan. Hahah kadang-kadang datang juga stress ni bila kita sendiri pun tak boleh nak ajar anak-anak. Namun apa pun semoga semuanya dipermudahkan oleh Allah. InshaAllah.



No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.