Barang Shopee Dah Sampai

Sunday, July 11, 2021

Yeah setelah berapa lama tunggu akhirnya sampai jugak barang yang Kak Feni order di Shopee. Tunggu lama sebab nak jimat kos penghantaran kan. Hehe.


Apa barang yang Kak Feni order tu ?



Jeng jeng jeng barang mekap je. Eyebrow dengan lipstip dengan pembayang mata aka eye shadow. Haha PKP dah dekat 2 bulan kena stay at home ni gagah Mak Jemah beli mekap. Mekap nak gi mana tak tahu. Mekap lawa-lawa gi masak kat dapur. Hahaha kau hado sis?


Musim PKP ramai yang stress dan kemurungan. Maklumlah tak boleh nak keluar kan. Anak-anak semua kena kurung. Kalau macam Kak Feni yang duduk rumah bawah ni okey lagi boleh la keluar depan rumah ambil angin segar. Kalau yang jenis duduk dalam rumah flat, apartment, kondo dan sebagainya tu lagi naya. Memang betul-betul kena kurung lah.


Sekarang ni nak pergi mana-mana pun tak boleh. Anak-anak kena belajar di rumah secara online. Allahuakbar. Kak Feni memang pentingkan pelajaran tapi kalau sampai anak-anak stress kita pun stress tak guna jugak. Ada lah jugak Kak Feni order mainan untuk diorang sebab memang takde aktiviti di rumah selain main game di handphone.   


Bila dah lama kena kurung ni, macam-macam rasa nak buat kat rumah ni. Bosan tu tak tahu nak cerita. Cari aktiviti supaya tak stress. Malam-malam kami mengaji.  Jangan dibuat main dengan stress ni. Boleh kemurungan. Cara nak kontrol stress ialah dengan mengembirakan hati sendiri. Shopping online pun terapi juga sebab boleh buat kita happy. Belilah apa-apa yang kita suka untuk kembalikan mood. 


Anak-anak pun apa salahnya kita layankan minat dan hobi diorang. Asyik nak stress dan tertekan, hidup pun tak bahagia. Kita sama-sama hadapi ujian hidup ini dengan lebih positif. Ada lebih kita bersedekah. Takde takpe, jangan paksa diri. Semua orang tengah susah tak kira siapa pun. Namun ingatlah ujian hebat untuk orang yang hebat. Mesti ada jalan. Jangan ambil jalan singkat untuk buat benda yang bukan-bukan. Kalau rasa nak bercerita meluahkan perasaan carilah sahabat yang boleh berkongsi cerita.


InshaAllah semuanya akan baik-baik dan sentiasa memohon pertolongan dari Allah. Hanya Allah tempat kita mengadu dan takkan pernah mengecewakan kita. Alhamdulillah. Semoga virus c19 cepat berlalu dan kita boleh hidup dengan aman dan bahagia di dunia yang fana ni. InshaAllah.






2 comments:

  1. ha ha ha reward diri time pkp, ok la tu.
    aida reward diri dgn beli makanan :)
    ha ha ha ha... tiap hari ada je projek buat dessert dgn anak2.
    kami release stress bersama dgn makan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula makan tu dah tentu dah. Ni mekap yang murah-murah. Entah bila nak conteng muka tak tahu. Hari tu dapat keluar gi vaksin bersiap macam orang nak tunang. Haha sadis betul kan.

      Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.