Selesai Jugak PDPR Anak-anak Hari Ni

Monday, July 05, 2021

Alhamdulillah untuk hari ni. Terima kasih Allah sebab masih diberikan peluang untuk menjalani hidup ini. Rutin biasa sebagai isteri dan ibu kepada 2 orang anak bujang.


Hari ni ummi tak berapa nak sihat sangat. Jadi pelajaran anak-anak pun tak boleh nak fokus. Malam tadi pukul 9 lebih baru selesai semua kerja sekolah hari ni. Walaupun hanya 2 mata pelajaran untuk sekolah kebangsaan dan sekolah agama. Dia punya struggle nak mengajar anak-anak tu hanya tuhan je yang tahu.


Ni baru rasa sihat sikit jadi baru boleh udpate dekat blog ni. Hehe rugi pulak tak menaip kan. Lama-lama tak menulis boleh tepu otak ni. Maklumlah dah dekat 2 bulan ni tak masuk pejabat. Kerja pejabat pun banyak yang dah pending tu. Allah nanti masuk tak tahu nak mula yang mana. 


Tempat Kak Feni pulak kena PKPD. Tempat korang macam mana? Nak keluar pun takut tapi petang-petang ada jugaklah keluar ambil angin. Dua tiga hari ni tak keluar sangat sebab hujan hari-hari. Dok berkurung je dalam rumah. Semalam kipas dalam bilik utama pulak rosak. Nasib lah ada kipas berkaki ni. Boleh lah alih sana sini. Kalau tak mau anak-anak tak boleh tidur. Tambah yang kecil tu memang tak boleh tidur kalau takde kipas.


Apapun tetap bersyukur sebab masih diberikan peluang untuk hidup dan menjalani hari-hari yang mencabar ni. Syukur sebab masih punya makanan untuk hilangkan lapar dan boleh bersama anak-anak. Alhamdulillah.


Ramai orang di luar sana yang sedang berusaha keras untuk teruskan hidup. Kak Feni pun tak tahu sampai bila company yang Kak Feni kerja sekarang boleh bertahan. Semoga cepatlah pulih bumi ni. Cepatlah pulih Malaysia. Allah, sembuhkanlah semuanya dan lindungilah kami dari segala musibah. Selamatkanlah kami dari api neraka dan permudahkanlah segala urusan kami.


Sekarang bukan soal nak menyalahkan siapa-siapa atau menunding jari ke mana-mana. Sama-sama kita berdoa dan berusaha untuk pulihkan semua ni. Bantulah apa yang patut. Tak mampu nak bantu, kita bantu apa yang kita mampu. Buat apa yang dirasakan perlu. InshaAllah hidup ini akan lebih indah jika kita saling bantu membantu dan sayang menyayangi sesama manusia. 


#KakFeniStory

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.