Selesai Dos Kedua Vaksin

Sunday, August 08, 2021

Pejam celik pejam celik dah 8 haribulan hari ni. Banyak urusan yang tak selesai rupanya. Roadtax dan insuran kereta dah tamat 24/07/2021 lagi. Haha tak renew-renew lagi sebab tak boleh nak buat. Hari tu try buat online guna etiqa tapi sangkut dekat payment. macam-macam hal. Esok nak try buat lagi lepas tu nak kena pergi renew roadtax di pejabat pos atau JPJ. Harapnya selesai lah.


Risau juga ni kalau roadtax dengan insuran mati ni. Buatnya tiba-tiba ada emergency kan. Harapnya dipermudahkan segala urusan lah. 


Minggu ni banyak benda yang terjadi. Kak feni dah start masuk kerja 3/8/2021 dan kerja 3 hari je seminggu. Selasa, Rabu dan Khamis. Jadi kelam kabut sikit dengan PDPR anak-anak. Malam baru boleh fokus untuk selesaikan kerja sekolah anak-anak.


Minggu ni macam relax sikit sebab hari Selasa cuti awal Muharam. Jadi boleh la santai sikit. Kalau kerja dan sekolah anak-anak, Allah hanya tuhan saja yang tahu macam mana. Kadang-kadang memang tak terkejar pun. Buat apa yang perlu je.Kadang-kadang Kak Feni biar je bagaikan angin lalu. Emosi nak kena jaga juga. kalau kita stress, anak-anak stress apapun tak jadi kan. Allah. Mohon agar Allah permudahkan segala urusan.


Kak feni dah selesai 2 dose vaksin. Dose kedua pada 6/8/2021. Alhamdulillah setakat ni cuma lenguh-lenguh tangan je. Pagi tadi ada rasa macam cirit birit. So far so good. Takde demam yang teruk-teruk. Cuma rasa lapar sokmo nak makan. Hehehe


Dalam masa 14 dari tarikh vaksin kedua ni tempoh untuk completekan dose vaccine. InshaAllah kalau takde pape Kerajaan kata boleh balik kampung. Kita baliklah jenguk mek. Mek pun dah selesai vaksin 2 dose. InshaAllah semoga dipermudahkan segala urusan kita semua.



Gambar pagi sebelum bertolak ke Pusat Pemberian vaksin Bangi Avenue. Jauh kami berjalan. Hehe 2 kali vaksin makanya 2 kalilah kami ke sana. Masa dose pertama hari tu 3 roadblock kena jumpa. Kali ni free and easy. Takde roadblock. Alhamdulillah.


semoga yang baik-baik datang kepada kita dan serahkan semua urusan kita hari ini, esok dan seterusnya pada Allah untuk diuruskan kerana Allah sahaja yang Maha Mentadbir. Alhamdulillah.

3 comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.