Bila nak mula kembali

Thursday, November 25, 2021

Allah bilalah mood nak menulis ni datang. Sibuk dengan kerja hakiki. Sibuk dengan urusan dunia. Allah rasa macam tak terurus je hidup ni. Minggu lepas Jumaat cuti sebab nak ikut husband gi Lumut. Dia ada program team building di sana. Kami apa lagi bila dah dengar belah sana terus nak ikut lah. Nak gi rumah Achik Manjung. Lepak sana.


Balik dari Manjung terus masuk opis sebab Isnin pagi baru gerak dari sana. Ahad tu abahnya penat baru lepas program kan. Jadi kami stay sampai pagi. Pukul 5.30 pagi kami gerak dari sana. Nasib baik sampai awal. Alhamdulillah Allah permudahkan segala urusan.

Bila dah lama tinggal nak buat sharing ni mula lah malas nak start balik. Malas nak perah otak. Malas nak buat apa-apa dan malas nak produktif. Allah.


Ada ramai yang wasap nak suruh buat review masuk ig dan blog ni. Kak Feni minta maaf banyak sebab tak boleh nak commit. Jadi kak feni tolak dengan baik. Tambah kerja opis yang berlambak ni. (alasan banyak kann)


Sebenarnya semuanya dengan izin Allah. Kita ni manusia hanya mampu merancang. Allah jua yang menentukan. Sentiasa positif dan berdoa agar Allah permudahkan segala urusan. InshaAllah.


Dah semakin berumur ni malas rasanya nak kejar-kejar dah. Alhamdulillah dengan nikmat ni. Cukup apa yang ada. Cukup bayar komitmen bulan. Cukuplah. Ada simpanan sikit-sikit sambil menghabiskan sisa hidup. Tak semua orang berpeluang untuk bahagia sebab sibuk cari harta dunia.


Alhamdulillah untuk diri ini sebab sentiasa cukup dengan apa yang ada. Nikmati nikmat yang Allah bagi. Bukan tak payah usaha tapi nak hidup tenang je. Kalau kita push diri kita yang tak mampu ni pun tak guna jugak kalau kita sakit. Entahlah terpulang pada diri masing-masing sebab masing-masing ada pendapat dan pandangan sendiri.



Yang baik itu semuanya dari Allah. Wallahualam.

4 comments:

  1. dugaan betul kalau rumah kene banjir, penat mengemas

    ReplyDelete
  2. berusaha setakat yang mampu.

    kalau lebih..nanti stress.

    hdup kena tenang dan happy

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.