Selamat Datang Disember 2021

Tuesday, November 30, 2021

Alhamdulillah masih panjang umur. Esok dah Disember dah ya. Lagi 31 hari nak masuk tahun baru. Pejam celik pejam celik dah setahun. 2020 dan 2021 kita telah lalui dengan penuh sabar. Alhamdulillah masalah covid pun dah semakin baik. Semua sektor pun dah boleh buka untuk membangunkan ekonomi negara kita yang tak tahu nak komen ni.


Malas nak fikir nak fikir pasal diri sendiri dan keluarga je. Yang lain-lain tu biarlah yang berkenaan je yang fikir. 


Apa yang diimpikan untuk Tahun 2022 ?


1. Kak Feni nak banyakkan amal ibadat kepada Allah.

2. Nak selesaikan segala hutang.

3. Nak masuk rumah baru. InshaAllah.

4. Simpanan 1 juta dalam akaun.

5. Work hard untuk kumpul harta dan pahala. Nak banyak sedekah.

dan banyak lagi senarainya tapi cukuplah diri sendiri saja yang tahu. InshaAllah benda yang baik akan dikongsikan bersama. Benda yang tak best biarlah diri kita dan Allah saja yang tahu.


Buat baik-baik dan inshaAllah yang baik-baik je yang akan datang kepada kita. InshaAllah.


Setiap ujian yang Allah turunkan kepada kita sebenarnya adalah tanda kasih sayang Dia kepada kita. Kadang-kadang kita ni lupa dengan nikmat yang Allah beri. Bila dah senang sikit mulalah lupa diri. Sebenarnya Allah nak kita sentiasa ingat denganNya. 


Manusia ni biasalah, kalau dah rasa senang. Rasa selesa akan ingat yang kita ni akan senang selamanya. Padahal apa yang kita ada, kita miliki sekarang ni hanyalah pinjaman semuanya.


Kak Feni dah dapat berita baik sebab proses nak masuk rumah baru dah 50% completed. InshaAllah awal tahun depan dapat kunci boleh masuk. 




Proses seterusnya tukar nama atas geran dan tunggu dapat kunci. Allah permudahkanlah urusan hambamu ini. Bukan tak seronok duduk rumah sekarang tapi selalu kena banjir. Bila banjir habis rosak barang rumah. Almari, rak, meja dan lain-lain banyak rosak. Setiap kali banjir mesti penat nak cuci rumah.


Namun begitulah, dalam kesusahan pasti akan ada hikmah kemanisannya. Setiap kali banjir, mesti kami akan dapat bantuan makanan. Alhamdulillah tak pernah putus sejak 7 tahun tinggal kat sini. Semalam pun masa balik rumah ada dapat kotak bantuan dari pihak berwajib. Terima kasih kepada yang berkhidmat untuk rakyat.



Ni barang yang kami dapat dalam beg makanan. Alhamdulillah jimat tak perlu beli beras dan semua ni. Rezeki Allah tu selalu ada.


Apapun sentiasa bersyukur dengan nikmat yang Allah beri. Berfikiran positif selalu. Buat yang terbaik untuk hidup ini dan bahagialah dengan apa juga dugaan dan cabaralan dalam hidup ini.

5 comments:

  1. harap2 impian 2022 akan tercapai
    Bestnya akalau ada akaun simpanan 1m

    ReplyDelete
    Replies
    1. Impian tu kan percuma wak. Hihi berangan sampai ke langit orang kata.

      Delete
  2. Sabar ye..
    Semoga semua yg diimpikan untuk 2022 menjadi kenyataan.

    ReplyDelete
  3. Allah turunkan hujan sebab nanti Dia nak hadiahkan pelangi.

    ReplyDelete
  4. aamiin atas segala hajat dan impian untuk tahun 2022

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.