Daytrip to Gua Musang - Kerja !!!

Tuesday, May 24, 2022

 Haha tak senang duduk bila bos kata semua kena turun Gua Musang. Masuk hutan. 18/5/2022 hari Rabu. 


Seawal 4.00 pagi Kak Feni dah bangun untuk bersiap. 5.30 pagi dah turun dari rumah. 6.20 pagi sampai opis. Ingatkan orang lain tak sampai lagi. Nak ajak husband dah naik opis untuk solat subuh. 10 minit solat kat atas ditemani oleh Kak Nor. Alhamdulullah selesai. 


Tepat 6.30 pagi turun bawah, transport ke Gua Musang dah sampai di bawah. Terus naik dan terus gerak. Kami bertolak dari Office tepat 6.30 pagi. Perjalanan ke Gua Musang ambil masa 3 jam setengah. Pukul 10.00 pagi kami sampai ke destinasi pertama iaitu Kesedar Inn. 


Sampai sini, kami bersarapan sebelum berbincang dengan team untuk masuk hutan. 



Ada beberapa team akan masuk iaitu pejabat, peguam, penanam dan penunjuk arah. Sebanyak 4 buah hilux dan 1 buah pajero akan masuk ke hutan untuk tujuan plot tempat. Ini adalah pengalaman pertama Kak Feni masuk hutan untuk tujuan ni.


Tepat pukul 11.30 pagi kami bergerak masuk ke hutan. Masa ni rasa berdebar jugak lah sebab tak pernah kan. 


Keadaan hutan yang basah dan licin sebab semalam sebelumnya hujan turun. Nampak air sungai pun keruh macam teh pekat. Kebanyakan kami hanya duduk dalam hilux je. Hanya bila boleh turun baru turun. 


Perjalanan masuk dan keluar ambil masa 2 jam lebih. Mulanya ada 2 jalan. Keluar dan nak masuk tapi oleh kerana kesuntukan masa hanya 1 jalan je boleh masuk. Hehe jadi selamatlah Kak Jemah takpayah masuk lagi. 







Alhamdulillah selesai urusan ambil gambar dan plot tempat. Kami pun keluar. Lega rasa sebab dah boleh keluar. 





View dari atas bukit dalam hutan. Cantiknya Subahanallah.



Keluar dari hutan, next destination ialah tengok pejabat baru. Alhamdulillah dah dapat tempat untuk pejabat baru. Selesai urusan di Gua Musang. Kami bertolak balik ke Kuala Lumpur.




Bergambar kenangan sebelum masing-masing berpecah. Team office KB dan KL. Ada rezeki kita jumpa lagi. InshaAllah.



1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.