Pengalaman Pertama Bawa ATV Di Denai Kabus

Thursday, May 12, 2022

Sambungan cerita bermalam di Denai Kabus. Boleh BACA SINI

Pagi bangun bersiap sarapan. Ada staff Denai Kabus datang tanya nak naik ATV ke ? Kami pun apa lagi semua nak. Harga untuk naik ATV seorang RM50. Kalau berdua (membonceng) RM75. Kami 8 orang jadi ambil 4 buah ATV RM75x4 = RM300. Disponsor oleh kak ipar dan abang chik Kak Feni. Alhamdulillah semoga murah rezeki sokmo-sokmo. Amin.


Anak-anak nak memancing. Boleh sewa set memancing. Ikan yang dapat, kalau nak bawa balik kena timbang dan bayar. Kalau kita lepaskan balik dalam kolam percuma. Kami suka-suka je jadi lepaskan balik.









Abang Fan dapat 2 ekor ikan besar-besar. Seronok tak hingga orang kata. Abah pun dapat jugak 2 ikan tapi ikan kecik. Hahaha jadilah habuan nak merasa memancing.




Anak-anak seronok sangat sebab boleh naik ATV. Mulanya nak juga main flying fox yang ada kat situ. Harga untuk seorang ialah RM35.00. Masa orang sibuk nak main flying fox anak-anak sibuk memancing jadi tak cukup masa. Kami main ATV jelah.



















 


Sebab kami ada kanak-kanak jadi trek dia bawa santai-santai jelah. Naik bukit, turun bukit dan jalan batu lada je. Sebelum ni ada kes peserta patah tangan, jadi kita yang baru nak belajar ni okeylah. Tak perlu nak lasak sangat.


Haha fisrt time bawa motor tayar empat. Naik benda ni bukan boleh suka-suka nak bawa. Akan ada guider depan dan belakang. Kita akan diberi taklimat sebelum memulakan perjalanan untuk keselamatan semua. Kak Feni tak pernah bawa ingatkan pulas handle macam pulas motor, rupanya dia tekan je minyak. Ada brake tangan dan kaki. Kak Feni banyak main brake tangan je. Sakit ibu jari dok tekan minyak sebab berat.


So lepas ni boleh bawa ATV lagi. Kat mana pulak destinasi next ??? Entahlah nanti lah kita plan kalau ada rezeki. InshaAllah.





1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.