Singgah Victoria Bridge Sebelum Balik Kuala Lumpur

Tuesday, May 31, 2022

Wah banyak tempat yang Kak Feni dan family pergi bila balik raya kali ni. Alhamdulillah nikmat Allah bagi. Seminggu cuti rasa macam tak cukup masa dan badan rasa penat sangat tapi enjoy.




Kami bertolak balik dari Gerik hari Jumaat petang dari rumah opah di Tg. Rambai. Mulanya plan nak pergi Manjung, rumah Acik Manjung. Disebabkan Pak Cik Radhi tak sihat sakit perut cirit birit sampai lemah badan. Kami ubah plan, dari Kuala Kangsar terus balik KL.



Kami 3 buah kereta ke Kuala Kangsar. Victoria Bridge. haha first time sampai sini. Kami dari Gerik - Lenggong - Kuala Kangsar. Dari Lenggong sampai Kampung Kati kami ikut jalan lama sebab Victoria Bridge ni dekat jalan lama. Apa lagi Waze je lah. Haha sampai-sampai bukan ikut depan tapi belakang.



Korang kalau tak tahu boleh jer waze Victoria Bridge. Kami sampai yang belakang tapi best jugak sebab masa kami sampai tak ramai orang. Kami je kat situ so boleh la ootd. Kak feni tengok sebelah depan punya ramai orang yang datang untuk bergambar.


Anak-anak ajak meniti jambatan sampai depan tapi oleh kerana Kak Feni ni gayat dan penakut nak mampos, duduk jela di pinggir jambatan. Cantik gila view kat sini. Tempat ni jugalah orang selalu shooting filem. Arwah Mamat Khalid selalu shooting filem dia kat sini. Antara filem yang di shoot di sini ialah Zombie Kampung Pisang dan banyak lagi.


Dah cantik tempat ni dan memang disenaraikan antara tempat menarik yang perlu dilawati di Negeri Perak. Jadi kalau berpeluang untuk ke Kuala Kangsar, Victoria Bridge hendaklah dimasukkan dalam list.



1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.