Bila Rezeki Datang Dari Sumber Yang Tidak Di Sangka

Wednesday, June 22, 2022

Hari ni alhamdulillah dah janji dengan diri ini yang taknak tinggalkan solat lagi lepas ni. InshaAllah nak istiqamah ke jalan Allah tu bukan senang. Kena kuatkan semangat.

Nak cerita pasal solat dhuha. Kalau sebelum ni Kak Feni buat solat dhuha sebab nak dapat sales yang banyak. Dulu selalu paksa diri buat dan terus buat. Lama tinggal jadi malas nak buat dengan seribu alasan. Kali ni Allah jentik hati lagi supaya buat jer walau tak tahu nak minta apa.

Ya sebenarnya memang Kak Feni dah tak tahu nak minta apa. Tapi kita ni sebagai hamba yang hina, pada Allah tempat mengadu. Doa agar Allah sentiasa kuatkan hati dan iman hingga hujung nyawa. InshaAllah.

Pagi tadi dalam kesibukan kerja lari sekejap ke toilet untuk wuduk dan buat solat sunat dhuha 4 rakaat. Ajaibnya hari ni dapat rezeki yang tak disangka-sangka. Alhamdulillah.



1. Pagi-pagi dapat wasap dari husband yang anak sulung dapat sumbangan banjir dari PIBG. 


2. Dapat emel yang dapat refund dari Unifi sebab kami terminate untuk register baru hari tu. 


3. Dapat makan free tengahari.



Allah banyak yang berjalan dengan lancar hari ini bila kita ikhlas dengan Allah. Nikmat apa yang nak didustakan ?


Rahsia Solat Dhuha


Wahai anak Adam ! Tidakkah engkau sanggup bersolat empat rakaat pada awal siang hari, nanti Aku (Allah) akan mencukupkan pada akhir harimu itu.

(Riwayat Abu Dawud) 


Berbicara soal rezeki ni kadang-kadang bukan dalam bentuk wang saja. Kak Feni suka sharing dari adik ni tentang rezeki.



Walau apa pun yang berlaku hari ini. Suka ke duka ke. Tetaplah bersyukur dengan nikmat yang Allah bagi kerana kadang-kadang ujian itu adalah tanda kasih sayang Allah pada kita.


Wallahualam.

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.