Rasa Macam Nak Ubah Angin

Tuesday, June 21, 2022

Alhamdulillah dah nak setengah tahun dah lalui. Allah kali ni rasa betul-betul nak cari kerja lain. Bukan sebab kerja tak seronok tapi adalah. Tak boleh nak mention sangat di media sosial ni, nanti orang kata kita meroyan. Allah yang pahit-pahit biar kita jela yang tahu.


Sebab fikir anak-anak. Gagah juga datan kerja walaupun hati macam dah takde nak kerja. Begitulah hidup ini. Kena berkorban untuk orang lain sebabnya kita buat bukan untuk kita sahaja. Ada mulut yang perlu disuap. Tambah-tambah lagi sekarang ni semua mahal. Belanja sekolah pun mahal.


Makanan kita sendiri pun mahal. Allah berikanlah kekuatan untuk kami dalam menghadapi segala ujianMu. Betul Allah uji tanda kita mampu namun kita juga perlu usaha untuk menghadapi ujian hidup ni.


Kadang-kadang timbul jugak rasa give up. Malas nak amik port pasal orang lain tapi selagi kita ni dinamakan manusia dan akan sentiasa diuji sampai kita habis nyawa. Jadi hadap jela dengan tenang walaupun kadang-kadang hati tak tenang.


Semoga esok dan seterusnya lebih baik. Amin.

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.