Alhamdulillah untuk hari ini

Wednesday, August 10, 2022

Alhamdulillah dapat datang kerja dan anak-anak pergi sekolah pagi ni. Allah susahnya nak lawan penyakit malas ni kan. Nak istiqamah je arah kebaikan. Nak buat baik dan disiplinkan diri. Kita mak-mak ni cuba yang terbaik untuk keluarga.


Kita mak-mak ni kena kuat. Tak boleh lemau-lemau. Kalau rasa malas sekalipun tetap kena kuat untuk suami dan anak-anak. Kekuatan rumah tangga. Kalau kita pun lemah, seluruh isi keluarga akan lemah. Betul tak ?


Suami pun, kalau kita membebel baru nak buat. Ibarat macam anak sulung. Begitulah ceritanya. Setiap rumah tangga tu Allah uji macam-macam kan. Jadi kita hamba ni jangan putus asa untuk sentiasa jadi baik dan buat yang terbaik.


Hari ni Kak Feni terbaca satu kisah dimana tentang aura negatif. Bila kita bersama orang yang sentiasa negatif, kita akan jadi negatif orangnya. Jadi kena cari orang yang sentiasa positif untuk hidup ini. Duduk dalam persekitaran negatif secara tak langsung aura negatif tu akan melekat dekat kita.


Pagi-pagi kena selalu beryukur dengan nikmat yang Allah bagi supaya kita boleh nikmati aura positif yang ada di sekitar kita. Kalau ada peluang bersahabatlah dengan alam sebab alam kita ni penuh dengan aura positif. 



Semoga kita dikurniakan rezeki yang melimpah ruah bagaikan air yang mengalir tanpa henti. 💓

1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.