Salam Jumaat 7 Muharram 1444

Friday, August 05, 2022

Kadang-kadang hidup ni. Apa yang kita inginkan Allah tak tunaikan atau lambat tunaikan bersebab. Dia sedang merancang yang lebih baik untuk kita. Kita merancang dan merancang. Plan itu ini tapi at last tak jadi sebab macam-macam sebab.


Kita renungkan kembali, mesti ada hikmah kenapa ini terjadi. Mungkin Allah sedang beri yang terbaik untuk kita cuma kita yang tak nampak sebab apa ? Sebab kita ni tak sabar.


Allah suruh kita sabar sikit je tapi kita ni kalut. Semua nak cepat. Kalut nak kejar apa tak tahu. Last-last habuk pun takde.


Bila dah berumur 30-an nak masuk 40-an ni. Alhamdulillah Allah bagi hidayah untuk berfikir lebih matang untuk setiap tindakan. Kadang-kadang kita bila nak marah boleh buat tindakan yang akan membinasakan bukan saja diri sendiri malah orang lain.


Jadi tenang. Bertenang dan tarik nafas untuk membuat keputusan. Bila kita bertenang, keputusan yang kita buat pun lebih bijak dan rasional. Biasalah hidup ini. Tak semuanya mudah seperti yang kita mahukan. Allah uji sikit untuk tengok sejauh mana iman kita.



Semoga pengakhiran kita yang baik-baik dan sentiasalah berdoa agar dijagakan hati dan iman oleh Allah. 

1 comment:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.