Kad BigPay Yang Kedua Dah Sampai

Wednesday, September 14, 2022

Alhamdulillah semalam Kak Feni dapat buka sampul kad baru. Kad lama dah nak expired. Jadi dia suruh request kad baru. Asal kenapa Kak Feni boleh ada kad Bigpay ni sebabnya nak beli tiket AirAsia. Kalau guna debit atau credit card kena caj. Jadi untuk menjimatkan kos kita apply lah kad Bigpay.


Kak Feni suka guna kad bigpay sebabnya tak link dengan bank account. Maklumlah sekarang ni kan sibuk dengan scammer. Yang mana boleh elak kita elakkan. InshaAllah selamat.


Kak Feni selalu pesan dekat kawan-kawan. Jangan link kan kad kredit atau debit kita di mana-mana media sosial ni. Begitu juga apa-apa apps jangan terus link dengan akaun bank kita. Kalau nak beli online. Masuk je dalam e-wallet. 



Lama tak guna Bigpay ni. Last guna tahun 2020 untuk beli tiket flight. Tahun lepas 2021 kan dalam PKP. Tahun ni baru nak aktif balik. 


Yang bestnya kalau kita masukkan duit dalam kad ni. Boleh je nak terus transfer ke bank lain atau kita cashkan di ATM mesin. Rasa macam nak berjimat cermat. Takut lari bajet. Masukkan duit dalam ni terus guna je kad. Contohnya.


Baca Juga Kelebihan Kad BigPay : Klik Sini.


Alhamdulillah selesai satu masalah. Kak Feni juga suka gunakan kad ni untuk belian online macam google playstore sebabnya akan dapat diskaun dan rebat. Jadi ianya memang menjimatkan. Selagi boleh jimat kita jimat kan.


Dalam dunia serba moden ni, kita kena pandai dalam memilih dan menjana pendapatan. Semoga yang baik-baik datang kepada kita.


4 comments:

  1. Replies
    1. Tula kak feni pun dah lupa macam mana apply dulu. Apply pun sebab nak jimat beli tiket flight. hehe

      Delete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.