Pertengahan September

Thursday, September 15, 2022

Hari ni dah setengah bulan September. Pejam celik pejam celik dah nak masuk tahun 2023. Masa berlalu begitu pantas. Kita manusia ni macam tak terkejar dengan masa. Bagi yang bekerja sendiri memang struggle la  bila dah hujung bulan. Orang yang kerja dengan majikan menarik nafas lega sebab gaji dah nak kunjung tiba.


Kak Feni alhamdulillah bab rezeki dengan berkerja masih ada. Di tambah dengan pendapatan sampingan yang meniaga secara online ni boleh lah buat bayar komitment bil-bil bulanan ni. Alhamdulillah rezeki dari Allah. Kita sebagai hamba kena banyakkkk bersyukur. 


Dapat sikit ke banyak ke bersyukur. Dapat sikit kita buat cara sikit. Dapat banyak kita buat cara banyak. Banyak-banyak bersedekah terutama kepada mak ayah, adik beradik dan saudara terdekat dulu. Yang lain-lain kita fikir kemudian. InshaAllah selamat hidup ini.





Terima kasih pada Yang Maha Pemberi sebab selalu memberikan rezeki yang tidak pernah putus kepada kami. Alhamdulillah. Kuatkan juga hati kami supaya sentiasa bersyukur dan beriman kepada Allah. 


Peringatan untuk diri sendiri. Setinggi mana pun kamu terbang. Jangan sentiasa mendongak langit. Sesekali pandanglah ke bumi untuk mensyukuri segala nikmat yang Allah beri. Sentiasa ingati diri bahawa apa yang kita miliki hari ini bukan milik kita selamanya. Bila-bila masa saja Allah boleh ambil balik apa yang beri. Jadi untuk apa kita nak rasa bangga diri ?


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.