Balik Kampung Anak Saudara Bertunang

Tuesday, October 04, 2022

Alhamdulillah for today. Syukur kehadrat Ilahi dengan limpah kurnia Dia, kita masih diberikan waktu dan peluang untuk perbaiki apa yang kurang. Kita manusia ni tak lari dari membuat kesilapan. Memaafkan dan berusaha untuk jadi lebih baik dari semalam. InshaAllah.


Hari Jumaat yang lepas. Kami sekeluarga balik kampung sebab anak saudara Kak Feni bertunang. Kami bertolak balik lepas maghrib. Bila dah malam ni drive pun mengantuk. Sampai di Gua Musang pukul 12.00 pagi. Suami Kak Feni cakap nak rehat sekejap. Kak Feni memang tak tahan mata dan macam tak confident untuk drive malam. Jadi kami tidur jela  dalam kereta.


Plaza Tol Gombak Jem


Sedar-sedar dah pukul 4 pagi. Bangun cuci muka teruskan perjalanan ke rumah Tokmek. Dari Gua Musang nak sampai rumah mek pun bukan dekat 2 jam lebih juga baru sampai. Lepas subuh 6.30 pagi sampai rumah Tokmek. Dijemput dengan pelbagai bunyi haiwan peliharaan ayahngah. Haha


Mulanya Kak Feni nak sambung tidur sebab mengantuk. Haha macam i ols je yang drive. Husband terus ajak pergi cari makan sarapan. Makanya kami pun beramai-ramai naik kereta baru Cikni untuk cari sarapan di Pasir Puteh. Balik kampung tak boleh nak diet sebab makanan semua sedap-sedap belaka.


Balik rumah siap-siap untuk pergi rumah Abang Long untuk persiapan bertunang. Dah siap semua cuma nak kemaskan sikit-sikit je. Tambah riben susun dalam pahar.






Rombongan meminang bertolak ke destinasi lepas zuhur. Kami bersiap makan tengahari di rumah Abang Long. Sampai sana tak lama dan majlis pun bermula sebelum Asar. Alhamdulillah selesai urusan peminangan anak saudara kami. Dipermudahkan segala urusan. 



Semuanya berjalan dengan lancar. Alhamdulillah kami sampai pun dijemput dengan penuh meriah. Rezeki semua. Allah permudahkan semuanya. Yang lain-lain kita doa yang baik-baik dan sentiasa dalam lindungan Allah selalu.


Bila dah balik kampung ni macam-macam nak buat. Tolong tokmek repair singki. Pasang pukat nak buat reban ayam. Haish macam tak cukup masa. Takpelah sekali sekala balik kan. InshaAllah ada masa balik lagi.

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.