ASBF - Berbaloi atau tidak ?

Wednesday, January 04, 2023

Assalamualaikum. Alhamdulillah masih diberikan waktu untuk nikmati hidup ini. Awal tahun adalah yang sering dinantikan oleh mereka yang melabur dalam ASB. 


Hari ni Kak Feni pergi ke bank untuk keluarkan wang simpanan ASB. Tak keluar semua tapi adalah sikit untuk keperluan kehidupan sekarang ni. Maklumlah banyak benda nak buat. Alhamdulillah Allah permudahkan urusan walaupun kena tunggu lama di bank tadi.




Tadi kalau tak sempat hari ni ingat nak pergi bank esok pulak. Tengok betapa gigihnya Kak Feni demi untuk keluarkan duit. Setelah nombor giliran dipanggil. Kak Feni rasa lega sebab akhirnya penantian berakhir.

Lepas selesai je urusan transfer duit tadi terus officer maybank tu offer Kak Feni loan ASB. 



Kak Feni dari tahun lepas lagi nak apply loan ASB ni tapi taktahu kenapa lah MAE ni buat hal. Dah pergi bank pun tak lepas. So Kak Feni husnuzon jela. Simpan sendiri. Husband Kak Feni dah buat lama dah.

Ini adalah pendapat peribadi Kak Feni dan terpulang pada diri masing-masing untuk menilainya. Baik atau buruk terserah pada pandangan diri.

Bagusnya ASBF ni ada takaful dia sendiri. Bila kita apply loan. Secara tak langsung kita akan buat bayaran takaful. In case kalau jadi apa-apa dekat kita macam hilang upaya kekal atau kita meninggal. Waris atau penama akan dapat terus jumlah yang kita buat loan tu.

Bonus pulak akan kira dengan jumlah pinjaman. Tapi terpulanglah nak buat ke taknak. Hehe

Kalau rasa mampu nak hadap boleh buat. Kalau rasa tak mampu nak buat jangan buat. Tepuk dada tanya selera.

By the way selamat tahun baru 2023.

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.