Petua Orang Lama Jaga Miss V Untuk Kekal Sihat dan Segar

Friday, June 21, 2024
Alhamdulillah Hari ni kak feni berkesempatan untuk berkongsi petua orang lama untuk menjaga miss v Kita supaya kekal segar dan sihat selalu. Gunakan bahan yang ada kat rumah je. InshaAllah berkesan.

Bahan-bahannya ialah 
1. 7 biji buah manjakani
2. 5 keping asam keping/gelugur
3. secubit garam

caranya 
Rebus kesemua bahan tersebut sehingga mendidih.

Bila dah mendidih boleh ambil sedikit masukkan dalam bekas yang sesuai untuk dibuat tangas. Tangas tu macam mana ? Letakkan air rebusan tadi bawah bangku yang berlubang. Duduk atas bangku dan selimutkan Guna kain batik atau kain yang sesuai.

Duduk dan bertenang untuk beberapa minit sehingga rasa wap tu naik ke miss v kita. Bila dah selesai boleh lah guna lebihan air rebusan untuk mencuci miss v kita. Dalam seperiuk tu asingkan la siap-siap dari awal kepada 2 bahagian. 1 untuk bertangas dan 1 untuk buat cuci.

Lakukan 2 atau 3 Kali seminggu atau ikut kesesuaian diri masing-masing. Petua orang lama. Kalau ada sireh pun elok juga untuk rebus dan buat bahan tangas dan cuci. Orang dulu-dulu mana ada produk canggih macam sekarang. Buka botol terus guna. Mereka guna secara alami je.

Cara orang dulu jaga badan jaga diri. Yang mana elok kita boleh ikut. Yang mana tak elok tu Kita jangan ikut. Begitulah. Kita raikan sesame kita. Yang moden pun boleh guna. Yang lama jangan lupa.

InshaAllah kalau ada rezeki ada petua yang best-best akan Kak Feni kongsikan kemudian. Semoga Segala urusan Kita dipermudah Allah.


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.