Kebaikan Ostematrix Shaklee

Wednesday, December 28, 2016
Hari ini Feni nak share tentang suplimen Ostematrix. Suplimen yang mesti ada untuk setiap orang. Kalsium sangat penting untuk pertumbuhan dan pembentukan tulang. Kesihatan tulang akan merosot secara beransur-ansur bermula ketika berumur 30 tahun dan ke atas.

Kandungan Ostematrix


Ostematrix membantu menguatkan tulang. Siapa yang kurang susu memang boleh ambil Ostematrix sebagai ganti susu.
1 Tablet Ostematrix bersamaan dengan 1 gelas susu atau 80 biji badam.


Kalsium yang cukup untuk tubuh membantu untuk mengekalkan kesihatan tulang dan mengurangkan osteporosis di kalangan orang dewasa yang berumur antara 40 tahun ke atas.


Ostematrix bukan sekadar kalsium untuk mengekalkan tulang yang sihat malah membantu menguatkan lagi gigi, kuku dan rambut.


Antara kebaikan Ostematrix ialah :

1. Menguatkan Tulang 

Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas 

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.

3. Meringankan stress 

Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Memperbaiki masalah haid 

Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh 

Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. 
Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.


Hubungi Feni untuk dapatkan Ostematrix anda hari ini. 

Safeni Feni
SMS | Telegram | Whatsapp: 01115672780
Email: feni8683@gmail.com




No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.