Mulakan dengan menulis

Friday, June 12, 2015
Ambil satu kertas dan catatlah apa yang anda inginkan dalam hidup ini.

Pedulikan dengan pandangan orang. Ini adalah impian kita. Lebih banyak anda menulis lebih banyak maklumat yang anda dapat. Jangan biarkan otak kita tidak bekerja. Carilah ilmu sampai liang lahad. Catatlah apa yang ingin anda catat. Tulislah apa sahaja. 

Mulakanlah...

Masa mula-mula nak buat kita takut, malu, sedih dan macam-macam perassan lagilah yang kita fikir. STOP thinking negative!!! JUST DO IT !!! Buangkan semua perkara-perkara negatif dalam kepala otak kita. Mulakan menulis. Buangkan sampah-sampah dalam minda kita. Fikirkan yang baik-baik saja. Fikirkan yang indah-indah saja. Berfikiran positif membuatkan kita pun positif. Be a positive person okay...

Cabar diri sendiri untuk menulis. Idea akan datang dengan sendirinya bila anda sudah mula menulis. Allah anugerahkan kita dengan bermacam-macam nikmat. Salah satu nikmat adalah menulis. Cubalah...!!! Keep trying and never ever give up !!

Bila kita menulis secara tak lansung otak akan berfikir dan fikir. Kadang-kadang kita tak tau nak tulis apa. Tidak mengapa..Relax dan tarik nafas dalam2. Bila kita bertenang semua benda akan menjadi senang. Tulislah dan teruskan menulis. Jangan pernah jemu untuk belajar dan belajar. Jangan malu untuk bertanya. "Practice make perfect". 



Jomlahh...mulakan menulis....

semoga kita berjaya...

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.