CoQHealth Plus

Friday, September 11, 2015
*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit

Manfaat

  • Congestive heart failure (CHF) - Belum terdapat bukti yang mengaitkan pengambilan koenzim Q10 sahaja akan menghentikan kegagalan jantung. Tetapi terdapat bukti (walaupun kontroversi) bahawa ianya menolong bila dikombinasikan dengan perubatan dan rawatan jantung yang lain.
  • Mengurangkan risiko masalah jantung tambahan bagi mereka baru mengalami serangan sakit jantung (myocardial infarction, MI). Apabila dimulakan dalam masa 72 jam dari terjadinya MI dan diambil selama satu tahun, koenzim Q10 didapati mampu mengurangkan serangan sakit jantung dan MI.
  • Penyakit Huntington (a rare genetic neurological disorder). Ubiquinol, satu bentuk koenzim Q10 yang telah dianugerahkan "Opphan Drug Status" oleh Federal Food and Drug Administration (FDA). Ini membuatkan Ubiquinol memperoleh insentif kewangan untuk mengkaji keberkesanan penyakit Huntington, satu keadaan yang jarang berlaku (melibatkan kurang dari 200,000 pesakit) yang mana syarikat pharmaceutical tidak akan membangunkan ubat untuknya. Walaubagaimanapun pengambilan koenzim Q10 dalam dos 600mg  atau kurang sehari didapati tidak berkesan melambatkan perkembangan penyakit ini.
  • Menghalang Kompilasi Salur Darah Selepas Pembedahan "Heart Bypass". Wujud bukti yang menunjukkan pengambilan secara oral koenzim Q10 selama seminggu pembedahan dapat membantu merosakkan salur darah. Walaubagaimanapun tidak semua para penyelidik bersetuju dengan penemuan ini.
  • Tekanan Darah Tinggi (Hypertensi). Pengambilan koenzim Q10 bersendirian atau bersama-sama perubatan untuk tekanan darah tinggi, menurunkan tekanan darah dengan lebih berkesan lagi.
  • Menghalang Serangan Migrain. Mengambil koenzim Q10 secara oral membantu menghalang sebanyak 30% dan hari-hari serangan dimana keadaan loya berkaitan pening kepala akan berkurangan sebanyak 45% bagi dewasa. Pengambilan koenzim Q10 juga mengurangkan serangan migrain bagi kanak-kanak yang mempunyai tahap koenzim yang rendah. Ianya mungkin mengambil jangkamasa 3 bulan untuk menunjukkan kesan. Malangnya koenzim Q10 tidak berkesan dalam rawatan migrain apabila ianya terjadi.
  • Penyakit Parkinson. Ada penyelidikan yang menunjukkan bahawa pengambilan suplemen koenzim Q10 mampu melambatkan kemerosotan kesihatan dengan mereka yang menghidapi tanda awal penyakit parkinson. Akan tetapi pengambilan bagi pesakit yang berada di peringkat pertengahan penyakit parkinson tidak menunjukkan kesan yang positif.
  • Memperbaiki sistem imun bagi pesakit HIV/AIDS.
  • Muscular Dystrophy (distrofi otot), satu masalah membabitkan kerosakan otot. Pengambilan koenzim Q10 secara oral memberi kesan positif bagi penghidap Distrofi otot.

Hubungi Feni untuk maklumat lanjut berkenaan produk Shaklee.

Feni
SID :1193591
Area : Hulu Langat / Plaza Permata / HKL
FB : Safeni Feni
SMS/WhatApps/Telegram : 01115672780


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.