Zinc Complex

Thursday, September 10, 2015
*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Zinc Complex dirumuskan dari  zinc glukomat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsim dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zinc yang mudah untuk diserap oleh tubuh kita. Zinc amat sesuai pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

Manfaat utama

Mengaktifkan 

Zinc berkebolehan untuk menggabung DNA, RNA dan protin, seterusnya merangsang regenerasi sel. Ia juga Mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam ubuh kita untuk memelihara metabolisma gigi dan pertumbuhan para remaja.


Memperbaiki Diabetis 

Membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin, seterusnya memperbaiki diabetis.


Bintik Putih Di Kuku

Bintik putih di kuku adalah tanda defisiensi zinc, yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan atau hilang daya penglihatan.

Mempertingkatkan Sistem Imun

Membantu pengeluaran kelenjar thymus. Kelenjar thymus mempertingkatkan mempertingkatkan sistem imun dengan pengeluaran t-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi penyakit.

Mempercepatkan pemulihan luka

Mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran, pemulihan selepas pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik di kulit. Hancurkan zinc dan taburkan keatas luka untuk mempercepatkan pemulihan.


Memperbaiki Masalah Prostat

Melindungi kesihatan prostat , memperbaiki dan menyembuh benign prostatomegaly dan keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan harian zinc dapat mengurangkan protatomegaly/pembengkakan prostat dalam kadar 70%.


Kemampuan Seks Lelaki

Pengambilan zinc untuk jangka panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten, meninggikan kiraan sperma. Zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga.


Ovulasi Wanita

Wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu penguncupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya.

Memperbaiki Radang Kulit

Kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat.

Untuk keterangan lebih lanjut boleh hubungi Feni :
SID : 1193591
Area : Hulu Langat / Plaza Permata / HKL
FB : Safeni Feni
SMS / WhatApps / Telegram : 01115672780


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.