Banjaran Titiwangsa - Lebuh Raya Timur Barat

Tuesday, November 02, 2021

 Assalamualaikum semua. 


Lama tak balik kampung sejak PKP tahun lepas kan. Bila kerajaan bagi je balik terus apply leave seminggu dan alhamdulillah boss approved. Kak Feni memang dah spare duit untuk balik kampung. Maklumlah lama tak jalan kan.


Kami balik Kelantan lalu ikut Pahang, Terengganu dan balik semula ke Kuala Lumpur ikut Gerik, Manjung. Nak balik ikut Gerik tu akan lalu jalanraya Timur Barat (Gerik Jeli). Bila lalu jalan ni jangan lupa singgah di R&R Banjaran Titiwangsa. Pemandangan yang sangat cantik untuk dinikmati serta suasananya yang nyaman dan sejuk. 


Kami dari kampung pukul 11.00 pagi dah bergerak dari rumah TokMek sebab banyak tempat nak singgah. Nak cari sarapan di Kelate dulu sebelum pindah negeri, maklumlah makanan Kelate kan sedap-sedap.



Seronok sangat bila dah sampai puncak sebab sejuk sangat. Sampai sini wajib ambil gambar sebab ada port baru siap yang pemandangannya cantik sangat.












Kat sini ada macam-macam kemudahan seperti surau, tandas, kedai makan, dan kedai runcit. Bersih dan nyaman. Masa kami sampai sini kedai makan tutup hanya kedai runcit yang buka. Perjalanan kami bukan hujung minggu jadi tak ramai sangat orang bolehlah berposing lama sikit.


Kami tak boleh lama, singgah sekejap je sebab nak teruskan perjalanan ke Manjung. Nak singgah banyak tempat di Gerik lagi.

1 comment:

  1. Cantik tempatnya. Laluan ammi balik kampung menghala ke selatan..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.