Assalamualaikum 2023

Tuesday, January 03, 2023

Alhamdulillah bertemu kembali di awal tahun. Semoga tahun ni yang datang baik-baik saja. InshaAllah. Semoga segala apa yang kita impikan akan menjadi kenyataan. 


Sekarang ni nak perkemaskan diri dengan iman dan amal je. Bukan apa takut lah dengan keadaan dunia hari ni. Nak kejar dunia sampai lupa akhirat. Dunia ni tempat persinggahan sementara je. Rasa senang ujian dan rasa susah pun ujian. Semua ni ujian dari Allah.


2022 tahun yang banyak mengajar Kak Feni tentang apa yang kita miliki hari ini takkan kekal selamanya. Sesayang mana pun dengan apa yang kita ada, sampai masa Allah kata bukan rezeki kita. Tetap bukan rezeki kita. Kak Feni belajar erti redha dengan ketentuan Allah. Hati lebih tenang.


Kak Feni banyak belajar untuk berkongsi dan bersedekah. Apa yang kita ada ni tak boleh bawa mati pun. Nikmati jela apa yang ada. Ikut kemampuan lah. Sebab hidup ni tak tahu bila Allah nak jemput. Hargai nikmat sihat, nikmat boleh makan, nikmat boleh beribadat dan semuanyalah.


Allah nak ambik balik segala pinjaman dia ni bila-bila masa je. Jangan dengki dengan rezeki orang dan jangan menyusahkan orang lain selagi kita mampu.


2023 ni tahun nak muhasabah diri banyak-banyak. Nak banyak amal ibadat dan mendekatkan diri kepada Allah. InshaAllah.


💓💓💓


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.