Hidup Ini Penuh Dengan Dugaan

Monday, February 06, 2017
Dalam meniti kehidupan yang penug dengan dugaan dan cabaran ini. Kita akan melalui berbagai-bagai perkara. Ada suka dan ada duka.

Mencari kesempurnaan dalam kehidupan adalah sesuatu yang sangat sukar namun jika kita menikmati hidup ini dengan penuh kesyukuran. InshaAllah yang susah akan jadi mudah.

Hilang kawan dan kawan makan kawan itu biasa. Bila kau senang, ramai yang akan datang dan mengaku kawan. Bila kau susah, ramai yang akan menghilang malah ada yang tak mengaku kawan. Tak mengapa dan jangan bersedih kerana Allah sedang menguji keimanan dan kekuatan kamu.

Yang penting sabar dan terus berdoa. Allah sedang mengatur sesuatu yang lebih baik. Percaya yang setiap apa yang terjadi mesti ada hikmahnya. Kenapa Allah jadikan begini dan begitu.

Yakin dengan nikmat Allah, inshaAllah pasti bahagia.

Alhamdulillah asalkan tahu asal usul dan tidak lupa diri, hidup pasti lebih bermakna. Jangan menyusahkan orang dan terus berusaha untuk mendapatkan kehidupan yang lebih baik. 

Rezeki Allah itu sangat luas. Tidak hanya dengan harta benda dan wang ringgit. Kasih sayang antara suami isteri, anak-anak, adik-beradik serta keluarga juga adalah rezeki yang tidak ternilai harganya.

Bonus apabila dapat melakukan semuanya bersama. Disebabkan itu kita harus berusaha dan bekerja dengan lebih keras untuk membina masa depan diri sendiri dan generasi akan datang agar kehidupan lebih baik.

Apa yang kita kejar sebenarnya ?

Harta, pangkat, darjat, kasih-sayang atau keredhaan Allah.


Jika kita berpegang pada keredhaan Allah, inshaAllah bahagia itu akan datang dengan sendirinya.

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.