18 Ramadhan 1438 Hijrah

Tuesday, June 13, 2017
Dah 18 Ramadhan hari ni. Cepat sungguh masa berlalu. Pejam celik pejam celik dah 18 Ramadhan. Nak 10 malam terakhir dah. Boleh start berqiamulai dah.

Alhamdulillah tahun ni bertambah baik dari tahun lepas. Kalau tahun sebelum ni tak mengaji langsung, tahun ni dah mula buka al-quran. Sikit-sikt baca dan baca terjemahannya Allah tu maha Kaya, Maha Besar. Banyak hidayah bila baca al-quran ni.

Kadang-kadang kita tak tahu apa yang kita nak sebenarnya. Bila kita baca quran. Banyak jawapan yang kita boleh dapat bila baca quran. Alhamdulillah. 

Syukur ya Allah dengan nikmat dan hidayah ini. Semoga aku terus istiqamah dalam menunaikan ibadah kepadaMu Ya Allah. Terlalu banyak dosaku ya Allah. Tidak terhitung rasanya.

Dalam mendidik hati ni supaya tabah dan sabar kadang-kadang tersasar juga. Nak lawan perasaan malas tu memang susah sangat. Sekarang ni dalam proses memperbaiki diri. Dari solat hujung waktu ke awal waktu. Dhuha dan zikir inshaAllah dah banyak perubahan.

Kalau dulu nak zikir yang wajib pun susah. Bila-hari-hari buat rasa macam "ala kejap je ni". Dhuha pulak sehari kalau tak buat rasa macam tak lengkap. Terima kasih ya Allah. Bukan senang nak dapat hidayah ni. Semuanya milik Allah. Kita hanya hamba hanya mampu berdoa dan terus berdoa.

Semoga segala amalan kebaikan kita diterima Allah s.w.t. Amin.

No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.