20 Ramadhan 1438H

Thursday, June 15, 2017
Waaa kenapa tetiba jadi blur tak tau nak tulis apa ni. Allahuakbar. Banyak benda nak capai ni tapi tak tahu nak buat apa. MasyaAllah. Apa dah jadi ni kan.

Pernah tak bila kita dok jalan-jalan macam-macam idea datang. Bercabang-cabang dalam kepala. Bila duduk je depan pc. Harem satu habuk tak keluar. Sabarrr. Itu namanya dugaan untuk orang yang beriman. Allahuakbar.

Ni tulis je apa yang tangan nak tulis. Pagi tadi bangun siap-siap anak pergi sekolah. Abang Aus bawak towel kecil sebab cikgu tegur dia batuk. Tak boleh batuk dekat kawan-kawan. Jadi hari ni ummi bekalkan abang aus dengan towel kecil supaya bila rasa nak batuk cepat-cepat tekup muka dengan towel.

Anak ummi tu manja orangnya. Kalau orang tegur sikit mula la dia buat muka. Huhuhu. Manja dengan ummi dan abah. Tapi kalau ummi dengan abah takde pandai pulak dia bawak diri. huhu.

Abang aus sayang adik rayyan. Tapi bila di rumah selalu gaduh. Abang kadang-kadang takmo mengalah. Tapi bila ummi selalu pujuk cakap abang kan abang kenalah mengalah dengan adik sebab adik kecik lagi. Kadang-kadang dia paham. Kadang-kadang dia buat jugak adik dia. Hahaha ummi kena banyak-banyak sabar naaa.

Seorang ibu harus menjadi ibu yang baik untuk anak-anaknya. Ummi kalau boleh nak bagi semua yang terbaik untuk anak-anak. Ibu mana yang taknak tengok anak-anak bahagia dunia akhirat kan. Ummi sentiasa doakan anak-anak ummi jadi anak yang soleh.

Bila ummi dengan abah takde nanti. Abang dengan adik jangan lupa doakan kami. Ajar anak-anak cucu supaya terus berdoa untuk umat Islam di dunia ni. Pahala berganda-ganda Allah bagi. InshaAllah.


No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.