5 CARA MENGHILANGKAN WHITEHEAD DAN BLACKHEAD DENGAN MUDAH

Wednesday, June 14, 2017


Whitehead dan blackhead di muka memang boleh mendatangkan stress. Silap hari bulan boleh menyebabkan kemurungan tau. Bab cantik untuk perempuan ni bukan boleh ambil mudah. Ada yang sanggup berhabis beribuan ringgit semata-mata nak cantik. Sanggup ikat perut sebab nak cantik nak lawa di mata manusia.

Ni Mak Jemah nak share 5 cara menghilangkan whitehead dan blackhead secara mudah :-


1) Cuci muka dengan scrub

Gunakan scrub muka yang agak kasar sikit supaya ketika menyental muka tu. Whitehead dan blackhead turut tanggal.

2) Gunakan soda bikarbonat dan cuka

Campuran soda bikarbonat dan cuka boleh dijadikan sebagai scrub untuk menghilangkan whitehead dan blackhead. 

3) Garam dan ubat gigi

Ini paling best sebab selalu buat. Ambil ubat gigi dan garam. Sebatikan keduanya dan tonyoh di sekitar muka yang banyak whitehead dan blackhead tu. Area yang selalu banyak naik benda alah tu kat area hidung, sekitar hidung dan dagu. Haa bila da buat tu tonyoh kuat-kuat, Jangan sampai luka berdarah sudah !

4) Stim muka dengan air panas suam

Tengok keadaan air panas tu. Kalau boleh janganlah terlalu panas. Suam-suam gitew. Masukkan dalam besen yang agak-agak besar boleh memenuhi ruangan wajah kita. Wapkan muka kita dengan towel besar di atas kepala kita. Ala macam buat hantu-hantu tu.

5) Gunakan mekap remover dari Shaklee

Yang ni paling mudah sebab hanya buka je penutup mekap remover. Picit sikit kemudian tonyohlah di muka. Bila dah tonyoh-tonyoh muka tu tengoklah hasilnya. Mesti sangat banyak hasil yang dapatnya. Hihi


Ini adalah SET ASAS NUTRIWHITE  untuk mereka yang pentingkan kecantikan kulit muka. Dihasilkan daripada bahan-bahan semulajadi yang bebas bahan kimia yang boleh merosakkan kulit. Ianya selamat untuk digunakan sesuai dengan orang Asia. 


TESTIMONI NUTRIWHITE







Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee bolehlah menghubungi Feni melalui salah satu medium di bawah. Khidmat nasihat adalah percuma sekiranya anda buat belian denga Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.