Day 11 | Tempoh Perintah Kawalan Pergerakan

Saturday, March 28, 2020
Hampir seminggu tak menulis sebab entah. Taktahu nak bagitahu macam mana. Jiwa rasa kosong dan sepi.

Selalu aku kerja keluar pagi dan balik malam. Bila cuti terlalu lama. Aku rasa kosong dan sepi. Tak tahu kenapa padahal anak-anak jer depan mata.

Sedih dan sepi dan aku mengerti tuhan sentiasa menguji aku dengan apa yang mampu aku hadapi. Bukan aku sahaja yang kena tapi semua orang kena lalui keadaan ni. Bertabahlah hati. Kau tidak sendirian menghadapi dugaan ni.

Berbalik kepada pencipta kita. Ujian ini mengajar erti kesabaran yang tak tahu bila penghujungnya. Apapun aku tetap bersyukur sebab masih diberikan peluang dan ruang untuk terus bertaubat kepadaNya. Masih banyak dosa dan noda yang telah kutinggalkan.

Mengingatkan itu menjadikan aku takut dengan dunia hari ni. Menjadikan aku lebih kuat untuk mendekatkan diri dengan Allah. Hanya itu yang membuatkan aku tenang dan senang.

Allah uji sebab Dia sayang. Sabarlah. Semua orang nak bahagia dan gembira namun ujian Allah ini bukan aku saja yang perlu laluinya. Masih ramai yang di luar sana bertungkus lumus terpaksa keluar untuk berkerja.

Aku sepatutnya terus bersyukur dan bersyukur dengan nikmat ini.

Tuhan, aku rindu. Semoga aku menjadi insan yang solehah dan mampu ke syurgaMu walaupun aku tahu aku tak mampu. Terlalu banyak dosa dan noda yang telah ku lakukan. Ampunilah aku dan seluruh keluargaku.

Masukkanlah kami ke syurgaMu dan matikanlah kami dalam keadaan Husnul Khotimah.

Alhamdulillah. Terima kasih ya Allah.

Kak Feni
02.21 pm
Hulu Langat, Malaysia


1 comment:

  1. hikmah disebalik lockdown.. dapat luangkan masa dengan keluarga =)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.