Mei 2023 - Teristimewa

Friday, May 05, 2023

Pejam celik pejam celik dah bulan Mei. Tahun ni banyak all out pasal kerja. Tak fokus sangat untuk buat bisnes online tapi alhamdulillah rezeki tu ada sokmo. Syukur alhamdulillah.


Rezeki Allah tu kan luas. Kadang-kadang kita tak mencari pun dia datang sendiri. Tapi kita sebagai hamba harus berusaha sehabis baik dan buat yang terbaik untuk hidup ini.  Tak dinafikan kadang-kadang ada rasa down sangat tapi esok pagi bangun dan mulakan sekali lagi. InshaAllah semuanya akan baik-baik saja.


Selagi kita dinamakan manusia. Ujian dan kebahagiaan pasti akan sentiasa mengiringi perjalanan hidup kita sampai akhirnya. Ujian susah ujian senang. Semuanya ujian dari Allah.


Yang paling penting kita kena nikmati dan jalani saja hidup ini. Rasa senang sikit kita berkongsi dengan yang memerlukan. Rasa tak mampu diam lebih baik. Begitulah nasihat dekat diri sendiri.


Dunia ini pentas ujian. Kita pun tak tahu bila kita akan dijemput pulang. Selagi ada peluang dan ruang. Buatlah yang terbaik. Jangan dengar cakap-cakap toksik yang boleh memusnahkan hidup kita. Biarlah gaji kita sikit tapi berkat.


Simpan sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Nikmati sahaja segala ujian yang Allah beri. Kadang-kadang kita rasa tak mampu tapi bila Allah kata kita mampu. Semuanya dengan izinya.

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.