Setiap Hari Adalah Ujian

Monday, May 15, 2023
Hidup ni jangan berlumba dengan orang lain. Berlumbalah dengan diri sendiri untuk jadi lebih baik dari semalam. Jangan dengki dengan orang lain sebab setiap orang itu masing-masing punya rezeki yang Allah bagi. 


Ushar-ushar draft dalam blog ni banyak dah tak terpublish. Hahaha nampak nau baru nak start tulis ada je gangguannya kan. Nak start mood menulis ni bukan senang. Kadang-kadang jem jugak kepala nak fikir apa yang aku nak tulis kan kan.


Review gapo ever pun lama dah tak buat. Kak Feni just buat sharing pasal kehidupan harian yang ada kalanya best dan ada kalanya tak best. Dah nama pun hidup kan. Mestilah ada suka duka kan.


Nak membesarkan anak-anak ni bukan senang. Banyak sangat dugaannya. Kita plan macam ni, jadi macam tu. Belum lagi dugaan orang sekeliling yang tak banyak membantu. Nampak kita susah lagi lah dema senang kan. Biasalah manusia tiada yang sempurna.


Dalam hidup ni. Bila kita susah takde sape nak dekat. Bila kita senang sikit, ramai yang datang. Hakikat kehidupan macam tu lah. Alhamdulillah Kak Feni dalam tahap sederhana la kot sebab nak kata susah sangat tu. Tak jugak. Senang tu belum lagi. Masih kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Alhamdulillah sudah tidak meminta-minta orang kata.


Masa kecik biasalah hidup susah. Nak apa kena usaha sendiri jadi dah terbiasa nak apa-apa usaha sendiri. InshaAllah selagi ada kemampuan dan kudrat untuk buat sendiri. Akan ku usahakan yang terbaik untuk ubah nasib diri. Ada lebih boleh bantu orang lain yang memerlukan. Amin.



2 comments:

  1. Betul itu jangan berlumba atau banding dengan orang lain.

    ReplyDelete
  2. Betul itu jangan banding atau berlumba dengan orang lain.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.