DEBAT DENGAN ORANG LEBIH PANDAI

Thursday, June 28, 2018
Ada tak kawan atau orang sekeliling kita yang selalu nak menang bila bercerita. Haha tragedinya begini. Mula-mula dia beria minta pendapat kita. Kita pun dengan semangat waja memberi pendapat. Pendapat saja la kan. Tak kisah pun dia nak terima ke tidak. Last-last boleh buat gaduh. Nak dia je yang betul dan sempurna.

Orang macam ni memang wujud kat dunia yang fana ini. Jadi nasihat untuk mereka yang senasib dengan aku jom ikut tips di bawah;-


Di sini bukan nak cerita yang kita sempurna tapi nak cerita yang kita perlu bertimbang rasa dalam segala perkara. Kalau rasa tak boleh nak campur dengan orang lain. Rasa diri sendiri je yang betul tak payah nak tanya-tanya orang okey. Hahaha

Japgi ada yang tanya siapa-siapa la tu. Selalunya memang macam tu. Kita semua tak sempurna. Manusia biasa je. Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan sendiri. Jadi kita kena terima seadanya.

Yang baik itu semuanya dari Allah dan yang buruk itu dari diri kita sendiri. 

Kalau jumpa dengan sejenis spesis macam ni, lebih baik kita diamkan diri sebab kalau kita cakap pun dia takkan terima apa yang kita cuba sampaikan. Tepuk dada tanya selera.



No comments:

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.

Powered by Blogger.